طبق آمار مرکز آمار ایران، ۱۱ هزار و ۷۱۵ طلاق با طول مدت ازدواج کمتر از یک سال در سال گذشته به ثبت رسید. این در حالی است که طول مدت ازدواج بیشتر طلاق‌های ثبت‌شده در سال گذشته تنها بین یک تا ۵ سال بوده است.

افزایش طلاق‌های با طول مدت ازدواجِ بیش از ۲۹ سال در ایران

سلامت نیوز:طبق آمار مرکز آمار ایران، ۱۱ هزار و ۷۱۵ طلاق با طول مدت ازدواج کمتر از یک سال در سال گذشته به ثبت رسید. این در حالی است که طول مدت ازدواج بیشتر طلاق‌های ثبت‌شده در سال گذشته تنها بین یک تا ۵ سال بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مطابق «گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران پاییز ۹۹» مرکز آمار ایران، گرچه تعداد رویدادهای ازدواج از ۵۳۳ هزار و ۱۷۴ رویداد در سال ۹۸ و با افزایش ۴.۴ درصدی به ۵۵۶ هزار و ۷۳۱ در سال ۹۹ رسیده است، اما در عین حال تعداد رویدادهای طلاق ثبت‌شده در سال گذشته نیز با ۳.۶ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ از ۱۷۶ هزار و ۸۱۴ به ۱۸۳ هزار و ۱۹۳ رویداد طلاق در سال ۹۹ رسیده است. 


در سال ۹۹ طول مدت ازدواج ۱۱ هزار و ۷۱۵ طلاق ثبت شده کمتر از یک سال و طول مدت ازدواج ۵۱ هزار و ۲۷۰ رویداد طلاق ثبت‌شده بین یک تا ۵ سال بوده است. از سوی دیگر، ۷۸۰۹ رویداد طلاق نیز با طول مدت ازدواج بالغ بر ۲۹ سال در سال ۹۹ به ثبت رسیده است.


همچنین آنچه از آمارها بر می‌آید این است که طول مدت ازدواج بیشتر طلاق‌های ثبت شده در سال ۹۹ بین یک تا پنج سال بوده است؛ یعنی در اغلب موارد تنها یک تا ۵ سال کامل از زمان رخداد رویداد ازدواج گذشته بوده است که در نهایت این ازدواج‌ها به طلاق ختم شده‌اند.


با وجود اینکه بیشترین طلاق های ثبت‌شده در سال ۹۹ به طول مدت ازدواج یک تا ۵ سال معطوف می‌شود، در قیاس با سال ۹۸ آمار طلاق‌های با طول مدت ازدواج کمتر از یک سال و یک تا ۵ سال در سال ۹۹ با کاهش ۷/۲ درصدی مواجه بوده و در عین حال طی سال ۹۹ آمار طلاق‌های با طول مدت ازدواج ۵ تا بیش از ۲۹ سال در قیاس با سال ۹۸ افزایش داشته است.


بر اساس گزارش یادشده، طول مدت ازدواج طلاق های ثبت شده در سال ۹۹ از بیشترین به کمترین یک تا ۵ سال، ۵ تا ۱۰ سال، ۱۰ تا ۱۵ سال، ۱۵ تا ۲۰ سال، کمتر از یک سال و سپس ۲۰ تا ۲۵ سال، بیش از ۲۹ سال و ۲۵ تا ۲۹ سال است.
همچنین میانگین طول مدت ازدواج قبل از اولین طلاق نیز در ۹ ماهه نخست سال گذشته (۹۹)،  ۱۰ سال بوده است.

 

از سوی دیگر، آمار رویداد طلاق بهار و تابستان ۹۹ درج شده در «گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران پاییز ۹۹» نسبت به آمار اعلام شده در گزارش‌های پیشین مرکز آمار افزایش داشته که علت آن بر اساس اعلام مرکز آمار و به گفته سازمان ثبت احوال این است که «طبق مصوبه کمیته بخشی جمعیت کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار، سازمان ثبت احوال کشور تا زمان کاهش فاصله رخداد تا ثبت رویدادهای ازدواج و طلاق وفق بند ۲۶۱ اصول و توصیه هایی برای نظام آمار حیاتی (سازمان ملل متحد، ۲۰۱۳) اقدام به بازبینی (revise) شمار رویدادها می کند».


بنابراین در مجموع مطابق آخرین گزارش این مرکز و با توجه به اینکه آمار طلاق مربوط به زمستان ۹۹ هنوز منتشر نشده است و امکان افزایش این آمار وجود دارد، طی ۹ ماهه نخست سال ۹۹، تعداد ۱۳۲ هزار و ۳۱۲ رویداد طلاق ثبت شده که از این بین طول مدت ازدواج برای ۸۴۸۶ رویداد کمتر از یک سال، برای ۳۷ هزار و ۲۲۳ رویداد بین یک تا ۵ سال و برای ۵۵۴۷ رویداد طلاق بالای ۲۹ سال بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha