وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: واکسیناسیون دانشگاهیان همچنان در انتظار اعلام زمان بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

واکسیناسیون دانشگاهیان همچنان در انتظار زمان بندی وزارت بهداشت است

سلامت نیوز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: واکسیناسیون دانشگاهیان همچنان در انتظار اعلام زمان بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز، منصور غلامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها اعلام کردند که واکسیناسیون دانشگاهیان را در برنامه خود پیش بینی کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که وزارت بهداشت به زودی برنامه زمان بندی خود را برای آغاز واکسیناسیون دانشگاهیان شامل اساتید، کارکنان و دانشجویان اعلام کند.

وزیر علوم هفته گذشته با ارسال نامه ای به وزیر بهداشت نوشت: پیرو جلسات مشترک معاونان آموزشی هر دو وزارتخانه و ضرورت تمهید مقدمات آموزش حضوری واکسیناسیون دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان در اولویت قرار گرفتند و "ستاد از سرگیری آموزش حضوری" در حوزه ستاد وزارت علوم تحقیقات و فناوری تشکیل شده است که برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را در دستور کار دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به به ضرورت اجرای آموزش و پژوهش حضوری در نیم سال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰، موضوع اولویت واکسیناسیون جامعۀ آموزش عالی کشور در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود و در اولویت تصویب و اجرا قرار گیرد.

وزارت بهداشت بارها اعلام کرد که واکسیناسیون اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه ها از مردادماه و واکسیناسیون دانشجویان از شهریورماه آغاز می شود.

در این زمینه، دانشگاه خوارزمی هم روز گذشته اعلام کرد که واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کارکنان بالای بالای ۶۰ سال این دانشگاه از امروز به مدت ۲ روز آغاز می شود.

حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها

بر اساس اعلام علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، لیست اساتید و کارکنان دانشگاه ها برای واکسیناسیون به وزارت بهداشت ارسال شده و واکسیناسیون این افراد مستقل از گروه سنی تا آخر ماه انجام می شود.

وی افزود: در صورتی که واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام شود، ورودی های قبل از ۹۸ می توانند وارد دانشگاه شوند و تحصیل خود را با گذراندن واحدهای باقیمانده به پایان برسانند.

وی همچنین اعلام کرد که دانشجویان کارشناسی و دانشجویان ورودی جدید به صورت مجازی آموزش می بییند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha