سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 315314

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کاهش محسوس دما و افزایش بارش‌ها در کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور  گفت:امروز صبح شاهد طوفان شن و خاک در زابل بودیم سرعت لحظه‌ای وزش باد به ۸۲ کیلومتر رسید و دید را در زابل به ۵۰۰ متر کاست، اگرچه که در روز قبل هشدار افزایش فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه شمال سیستان وبلوچستان، نیمه شرقی خراسان رضوی ونوار شرقی و نیمه شمالی خراسان جنوبی را صادر شده بود.

وی ادامه داد:این وضعیت موجب طوفان شن، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاوری و هشدار برای تردد غیر ضروری همه گروه‌های سنی شده است.


وی افزود:در دو روز آینده در برخی مناطق آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البزر مرکزی در بعد ازظهر و اوایل شب رشد ابر و بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.


این کارشناس هواشناسی گفت:تا اواسط هفته آینده برای شمال غرب، استان‌های سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، تهران ، سمنان نیز بارش باران و کاهش دما را شاهد خواهیم بود.


وی ادامه داد: این بارش‌ها در گیلان و مازندران از شدت بیشتری برخوردار خواهد شد با توجه به این موضوع احتمال طغیان رودخانه‌ها، گرفتگی معابر پیش بینی می‌شود از این هشدار ویژه به عشایر و همچنین کشاورزان برای تسریع در برداشت محصولات و عایق بندی گلخانه‌ها لازم است.


وی گفت :دریای خزر و در طی دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.وی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی تهران گفت: برای تهران فردا شب افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در مناطق شمالی استان را شاهد خواهیم بود. هوای تهران برای پنجشنبه نیمه ابری همراه با و رعد و برق و بارش پراکنده خواهد بود.بیشینه دما امروز در تهران ۳۹ درجه و تا جمعه به ۳۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha