سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 315340

غذا‌هایی که می‌خوریم تأثیر زیادی در ساختار و سلامت مغز دارد. دنبال کردن یک رژیم غذایی تقویت کننده مغز می‌تواند از عملکرد کوتاه مدت و بلند مدت مغز پشتیبانی کند. مغز عضوی است که از حدود ۲۰درصد کالری بدن استفاده می‌کند، بنابراین برای حفظ تمرکز در طول روز به سوخت کافی زیادی نیاز دارد. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

5 خوراکی برای افزایش هوش

سلامت نیوز:غذا‌هایی که می‌خوریم  تأثیر زیادی در ساختار و سلامت مغز دارد. دنبال کردن یک رژیم غذایی تقویت کننده مغز می‌تواند از عملکرد کوتاه مدت و بلند مدت مغز پشتیبانی کند.مغز عضوی است که از حدود ۲۰درصد کالری بدن استفاده می‌کند، بنابراین برای حفظ تمرکز در طول روز به سوخت کافی زیادی نیاز دارد. ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

نیاز مغز برای ترمیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،مغز برای ساخت و ترمیم خود به  اسید‌های چرب امگا ۳ نیاز دارد و آنتی اکسیدان‌ها تخریب عصبی را که منجر به بیماری مانند آلزایمر می‌شود، کاهش می‌دهد. 

امگا ۳

ماهی‌های حاوی امگا ۳ می‌تواند به تقویت سلامت مغز کمک کند. ماهی‌های روغنی منبع خوبی از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند.این ماده مغذی  به ساخت غشا‌های سلول‌های مغزی کمک می‌کند.امگا ۳ در دانه‌های سویا و بذر کتان هم وجود دارد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی کاکائو است، کاکائو  هم حاوی فلاونوئید‌هاست. آنتی اکسیدان‌ها به ویژه برای سلامت مغز مهم هستند زیرا مغز به کاهش شناختی مربوط به افزایش سن و بیماری‌های مغزی کمک می‌کند. 

توت

توت فرنگی مانند شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان‌های فلاونوئیدی است.

تحقیقات نشان می‌دهد که توت‌ها غذای خوبی برای مغز هستند.

آنتی اکسیدان‌ها به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

آنتی اکسیدان‌های موجود در توت شامل آنتوسیانین، اسید کافئیک، کاتچین و کوئرستین است.

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در توت‌ها تأثیرات مثبتی بر مغز دارد، از جمله:

بهبود ارتباط بین سلول‌های مغز 

کاهش التهاب در سراسر بدن

افزایش انعطاف پذیری 

کاهش یا به تأخیر انداختن بیماری‌های وابسته به سن 

قهوه

قهوه یک کمک کننده برای افزایش هوشیاری محسوب می‌شود،   بسیاری از افراد برای بیدار ماندن قهوه  می‌نوشند.محققان دریافتند که کافئین باعث افزایش آنتروپی مغز می‌شود که به فعالیت پیچیده و متغیر مغز اشاره دارد. وقتی آنتروپی زیاد باشد، مغز می‌تواند اطلاعات بیشتری را پردازش کند. 

بادام زمینی

بادام زمینی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع نشده و پروتئین است تا سطح انرژی فرد را در طول روز حفظ کند. بادام زمینی ویتامین‌ها و مواد معدنی کلیدی را برای سالم نگه داشتن مغز از جمله مقادیر بالای ویتامین E و رسوراترول فراهم می‌کند. رسوراترول یک آنتی اکسیدان غیر فلاونوئیدی طبیعی است که در بادام زمینی، توت و ریواس یافت می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha