سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 315341

مطالعات جدید نشان داده‌اند ابتلا به کووید19 هم از عواملی است که می‌تواند با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط باشد. دکتر «محمد تلهب»، مسئول بخش علوم اعصاب از مرکز پزشکی «بنر دسرت» مستقر در ایالت آریزونای آمریکاست.

آیا کووید19 خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد؟

سلامت نیوز:مطالعات جدید نشان داده‌اند ابتلا به کووید19 هم از عواملی است که می‌تواند با افزایش خطر سکته مغزی مرتبط باشد. دکتر «محمد تلهب»، مسئول بخش علوم اعصاب از مرکز پزشکی «بنر دسرت» مستقر در ایالت آریزونای آمریکاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،به گفته وی، علایم  شایع کووید19 متوسط تا شدید شامل التهاب، عملکرد ضعیف اندام‌های بدن و ایجاد لخته‌های خون است. همه این علایم و علایم دیگری که در موارد شدید کووید19 شایع هستند خطر ابتلا به ترومبوآمبولی وریدی و شریانی را- که عبارت است از تشکیل لخته‌های خونی که می‌تواند منجر به حمله قلبی و مغزی شود- افزایش می‌دهد.

دکتر تلهب می‌افزاید:«عفونت کووید19 نه تنها باعث ایجاد التهاب در سراسر بدن می‌شود، بلکه این بیماری به عنوان عامل تشدید انعقاد خون شناخته شده است. ترکیب این دو ویژگی می‌تواند به طور ویژه عامل خطرناکی برای بروز سکته باشد.» 

 چه کسانی بیشتر در معرض خطر قرار دارند؟

عفونت کووید19 می‌تواند برای افرادی که دارای چندین فاکتور خطر سکته هستند، بیشتر نگران کننده باشد.در حقیقت، علایم کووید19 متوسط تا شدید به تنهایی هشداری کافی برای پزشک است تا او داروهای رقیق کننده خون را برای بیمار بستری در بیمارستان تجویز کند. در حالت کلی، اگر به طور طبیعی در معرض خطر بروز سکته مغزی قرار ندارید و علایم کووید19 در شما خفیف است، جایی برای نگرانی درباره سکته مغزی وجود ندارد.

 علایم هشدار

تعادل: از بین رفتن ناگهانی تعادل یا هماهنگی اعضای بدنچشم: مشکل ناگهانی بینایی در یک یا هر دو چشمصورت:  افتادگی یا بی حسی صورت یا نامتوازن بودن آن در هنگام لبخند زدنبازو: ضعف یا بی حس بودن یکی از بازوها یا افتادن آن به هنگام بالا بردنصحبت کردن: جویده جویده حرف زدن یا ناتوانی در صحبت کردن یا تکرار جملات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha