سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 315349

جوشانده‌های گیاهی بر دردهای مزمن بدن چگونه تأثیر می‌گذارد و چگونه می‌توانیم با استفاده از جوشانده خانگی و ارزان از دردهای عضلانی و التهابی کم کنیم؟

تاثیر جوشانده‌های گیاهی بر دردهای مزمن بدن چیست؟

سلامت نیوز:جوشانده‌های گیاهی بر دردهای مزمن بدن چگونه تأثیر می‌گذارد و چگونه می‌توانیم با استفاده از جوشانده خانگی و ارزان از دردهای عضلانی و التهابی کم کنیم؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، افراد زیادی در جهان از کمردردهای مزمن یا فلج‌کننده رنج می‌برند و با وجود درمان‌های متعدد دردهای آن‌ها ادامه دارد. بسیاری از این افراد از انواع مسکن‌ها استفاده می‌کنند تا شاید دردها آرام شود اما این عمل همیشه پاسخگو نیست. در بسیاری از موارد استفاده از مسکن‌ها عارضه به بار می‌آورد و حتی خسته کننده می‌شود. بسیاری از پزشکان درمان‌های مکمل یا خانگی را به بیماران خود پیشنهاد می‌کنند. همچنین، روش‌هایی در طب سنتی وجود دارد که اثر بسزائی در تسکین کمر دردها می‌گذارد. در ذیل به مواردی از این دستورات اشاره می‌شود.


ریشه زنجبیل
استفاده از زنجبیل در درمان کمردردهای مزمن استفاده می‌شود. به اعتقاد برخی از متخصصین ترکیبات ضدالتهابی در زنجبیل موجب تسکین کمر درد است. برای استفاده از تاثیر زنجبیل باید؛
- مقداری خمیر زنجبیل تهیه کنید و آن را بر ناحیه‌ای از کمر که درد می‌کند بمالید.
- سپس ماساژ را با روغن اکالیپتوس ادامه دهید.
- همچنین، ۴ تا ۶ تکه ریشه زنجبیل تازه را برش داده و در یک و نیم فنجان آب جوش بریزید.
- سپس، نوشیدنی را برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر حرارت ملایم قرار دهید.
- پس از آن محلول را از دما بردارید و اجازه بدهید که با دمای اتاق یکسان شود.
این محلول باید روزانه دو یا سه بار و تا زمانی که درد کاملا تسکین پیدا کند، نوشیده شود. بهتر است کمی عسل هم به آن افزوده شود. همچنین می‌توانید نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه هم به آن اضافه کنید. از گیاهان دیگری که به این نوشیدنی اضافه می شوند، گل میخک است.


ریشه زردچوبه
بطور کلی استفاده از ریشه‌ها در درمان دردها عضلانی یا بیماری‌های مزمن رواج دارد. ریشه زردچوبه به آن دلیل که دارای ماده کورکومین است در درمان کمر درد موثر است. زیرا این ماده نیز اثر ضدالتهابی دارد و موجب تسکین درد عضلانی می‌گردد. این ماده حتی در زردچوبه پودر شده که به عنوان مکمل در غذا استفاده می شود، وجود دارد.


برگ ریحان
برگ‌های گیاه ریحان هم می‌تواند در تسکین دردهای عضلانی موثر باشد و تاثیر بویژه‌ای در کمردرد دارد. استفاده از جوشانده این گیاه به کسانی توصیه می‌شود که از درد کمر مزمن رنج می‌برند. بنابراین؛
- ۸ تا ۱۰ برگ گیاه ریحان را به مقدار یک فنجان آب اضافه کنید،
- اجازه بدهید تا این مخلوط بجوشد تا وقتی که نصف فنجان بخار شده باشد.
- اجازه دهید مخلوط با اتاق به یک دما برسد.
- سپس، کمی نمک به آن اضافه کنید
این معجون را هر روز یک بار مصرف کنید تا دردهای مزمن کمر تسکین پیدا کنند و اگر از درد شدیدی رنج می‌برید، روزی دوبار آن را تهیه کنید و بنوشید.


چای بابونه
چای بابونه برای تسکین دردهای عضلانی مفید است اما فایده آن در رفع دردهای مربوط به گرفتگی عضلات، ثابت شده است.
- یک قاشق غذاخوری برگ بانونه را در یک فنجان آب جوش بریزید و آن را ده دقیقه‌ی تمام بجوشانید و صبر کنید با دمای اتاق یکسان شود.
اگر این جوشانده را روزانه یک تا سه فنجان تهیه کنید و بنوشید، عضلات شما دیگر نمی‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha