معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را در تهران زیر بار کرونا آوردیم، گفت: داریم یک بررسی مجدد می‌کنیم تا از ظرفیت تخت‌های ارتش و نیروهای مسلح و تامین اجتماعی نیز ظرف یکی دو روز آینده استفاده کنیم. حال اگر در ادامه نیاز شود، به سمت برپایی بیمارستان‌های صحرایی می‌رویم.

بستری‌های کرونایی در تهران به ۱۰۰۰۰ رسید

سلامت نیوز: معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را در تهران زیر بار کرونا آوردیم، گفت: داریم یک بررسی مجدد می‌کنیم تا از ظرفیت تخت‌های ارتش و نیروهای مسلح و تامین اجتماعی نیز ظرف یکی دو روز آینده استفاده کنیم. حال اگر در ادامه نیاز شود، به سمت برپایی بیمارستان‌های صحرایی می‌رویم.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر نادر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تخت‌های بستری کرونایی در تهران، گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را در تهران زیر بار کرونا آوردیم و از این به بعد دیگر محدودیت‌مان شدید است. بر همین اساس در حال حاضر عمده برنامه‌ریزی که انجام می‌دهیم، این است که با توجه به اینکه باید یک تناسبی در تخت‌های مختلف ایجاد کنیم، هدف این است که سراغ جاهایی مانند تامین اجتماعی و نیروهای مسلح  رویم که می‌توان با کمک آنها، ظرفیت‌ تخت‌ها را افزایش داد.

وی افزود: البته همکاری تامین اجتماعی در این زمینه بسیار خوب بوده است. با این حال داریم یک بررسی مجدد می‌کنیم تا از ظرفیت تخت‌های ارتش و نیروهای مسلح نیز ظرف یکی دو روز آینده استفاده کنیم. اگر این ظرفیت افزایش یابد و بتواند پاسخگو باشد، ان‌شاءالله کمک‌کننده است.

توکلی گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها توسعه تخت‌های سرپایی برای کرونا است که این موضوع را هم دنبال می‌کنیم تا در این حوزه هم از ظرفیت تامین اجتماعی و نیروهای مسلح کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه حداکثر پنج تا ۱۰ درصد از ظرفیت تامین اجتماعی و نیروهای مسلح اضافه می‌شود، گفت: در حال حاضر در بحث جایابی مقداری مشکل داریم. زیرا در جایابی‌ها بیماران عمدتا در اورژانس قرار می‌گیرند. یعنی بیمار در اورژانس بستری می‌شود و در شیفت بعد به بخش منتقل می‌شود. البته بیماران از خدمت محروم نمی‌شوند و خدمات مورد نیازشان را دریافت می‌کنند. طبیعتا پزشک متخصص بیمار را در اورژانس ویزیت می‌کند، اقدامات تشخیصی و درمانی انجام می‌شود، اکسیژن می‌گیرد و در شیفت بعد به  بخش منتقل می‌شود.

توکلی درباره نیاز به برپایی بیمارستان‌های صحرایی گفت: فعلا می‌خواهیم حداکثر ظرفیت نیروهای مسلح و تامین اجتماعی را هم پای کار می‌آوریم و بعد اگر در ادامه نیاز شود، به سمت برپایی بیمارستان‌های صحرایی می‌رویم. فعلا داریم مدیریت می‌کنیم تا این وضعیت جمع و جور شود. حداکثر ظرفیتی که می‌توان از تامین اجتماعی و نیروهای مسلح استفاده کرد، مجموعا ۵۰۰ تا ۶۰۰ تخت است.

وی تاکید کرد: پیک پنجم از تمام پیک‌ها بدتر بوده است. در پیک‌های قبلی در بیشترین حالت ابتلا، ۹۰۰۰ بیمار بستری کردیم، اما در پیک فعلی به ۱۰ هزار بستری رسیدیم. در پایان این هفته مشخص می‌شود و اگر کمک و استفاده از ظرفیت تامین اجتماعی و نیروهای مسلح پاسخگو نباشد، به سمت برپایی بیمارستان‌های صحرایی می‌رویم.

توکلی درباره وضعیت دارو و اکسیژن در بیمارستان‌ها، گفت: مشکل عمده‌ای در این زمینه به ویژه در بخش دولتی نداریم. در زمینه اکسیژن مشکل جدی نداریم، هرجا که کمبودی هم داشته باشد، با تانکرهای اکسیژن  مایع جبران می‌شود. درباره داروهایی مانند رمدسیویر هم بر اساس نیاز روزانه‌ای که به سازمان غذا و دارو اعلام می‌کنیم، بر اساس آن به ما تخصیص سهمیه می‌دهند و مشکلی هم در این زمینه نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha