سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با انجام واکسیناسیون کرونا برای حدود ۲۰ میلیون نفر از گروه‌های پرخطر، در آبان ماه به‌ طورقطع میزان مرگ و میر بسیار کم خواهد شد و به زیر ۵۰ نفر می‌رسد.

آمار فوتی‌های کرونا در آبان ماه به زیر ۵۰ نفر می‌رسد

سلامت نیوز:سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با انجام واکسیناسیون کرونا برای حدود ۲۰ میلیون نفر از گروه‌های پرخطر، در آبان ماه به‌ طورقطع میزان مرگ و میر بسیار کم خواهد شد و به زیر ۵۰ نفر می‌رسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا رئیسی در یک گفت وگوی خبری افزود: واکسیناسیون کرونا را روز پنجشنبه مصادف با عید غدیر برای گروه‌های معلمان، شاغلان سیستم حمل و نقل از جمله تاکسی‌داران، خبرنگاران و زندانی‌ها به‌طور همزمان  ها برای خبرنگاران و زندانیان شروع خواهیم کرد.


وی اضافه کرد: این واکسیناسیون همچنین برای ۵۰۰ هزار نفر از بیماران دیابتی که انسولین تزریق می‌کنند، انجام می‌شود و از هفته آینده برنامه خود را شروع می‌کنیم.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: مجموع افراد دارای دیابت و گیرنده انسولین بالغ بر حدود چهار میلیون نفر است که با احتساب ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر افراد بالای ۵۰ سال ما در زمره گروه های بسیار پرخطر ما هستند و بیشتر مرگ و میر در همین گروه است بنابراین اگر این واکسیناسیون را انجام بدهیم در آبان ماه قطعا میزان مرگ و میر بسیار کم خواهد شد و زیر ۵۰ نفر می‌رسد.


 تا کنون ۸ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۸۵۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۴۲۶ هزار و ۶۹۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۵۴۹ دُز رسید.


از ابتدای شیوع کرونا در ایرنا (اسفند ۹۸) تا کنون ۸۹ هزار و ۱۲۲ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha