چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 315399

ایبوپروفن داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است که هنگام استفاده از آن باید به نکاتی توجه داشته باشید و عوارض مصرف زیاد آن را بدانید این دارو موجب کاهش تعداد هورمون‌های ملتهب کننده و دردناک در بدن می‌شود.

نکاتی که برای مصرف« ایبوپروفن» باید بدانید

سلامت نیوز:ایبوپروفن داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است که هنگام استفاده از آن باید به نکاتی توجه داشته باشید و عوارض مصرف زیاد آن را بدانید این دارو موجب کاهش تعداد هورمون‌های ملتهب کننده و دردناک در بدن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،ایبوپروفن برای کاهش تب، بهبود درد یا التهابی که توسط شرایط مختلفی از جمله سردرد، دندان درد، کمردرد، آرتریت، گرفتگی عضلات در هنگام قاعدگی زنان یا جراحت‌های خفیف ایجاد شده باشد، استفاده  می شود. 

 روش استفاده از ایبوپروفن 

این دارو را معمولا هر ۴ – ۶ ساعت یک بار مصرف می‌کنند، دارو را با یک لیوان پر از آب مصرف کنید.  حداقل تا ۱۰ دقیقه پس از مصرف دارو، به پشت دراز نکشید. 

 اگر در زمان مصرف دارو احساس ناراحتی در معده خود داشتید، آن را به همراه غذا مصرف کنید.   از مصرف بیش از حد میزان تجویز شده، خودداری کنید.   مصرف بیش از حد ایبوپروفن می‌تواند باعث ایجاد آسیب در معده یا روده شود.   

عوارض 

اگر دارو برای کودکان تجویز شود، دوز مصرفی آن بستگی به وزن کودک خواهد داشت. 

برچسب دارو را بخوانید تا میزان مصرف مناسب برای وزن کودک خود را بیابید.

 اگر این دارو را فقط برای درد مصرف می‌کنید و بعد از کاهش درد مصرف آن را ادامه نمی‌دهید، باید بدانید که همه دارو‌های ضد درد زمانی خوب جواب می‌دهد که با شروع احساس درد، آن را مصرف کنید؛ اگر بگذارید تا درد شدیدتر شود و سپس آن را مصرف کنید، ممکن است دارو خوب جواب ندهد.  برای این‌ که درد معده را به هنگام مصرف این دارو به حداقل برسانید، آن را به همراه غذا یا با شیر استفاده کنید. 

 مصرف ایبوپروفن، خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد. 

 قبل از مصرف به این نکات دقت کنید

اگر از علایم زیر رنج می‌برید، قبل از مصرف این دارو از پزشک یا مسئول داروخانه بپرسید که آیا مصرف ایبوپروفن برای شما خطری ایجاد می‌کند یا خیر.

بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت یا استعمال دخانیات

سابقه حمله قلبی، سکته مغزی یا لخته شدن خون 

 سابقه خونریزی معده یا زخم معده 

 آسم   

بیماری کبدی یا کلیوی

حبس مایعات در بدن 

یک بیماری بافت همبند مانند سندروم مارفان، سندروم سوگرون یا لوپوس.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد ایبوپروفن ممکن است موجب ناباروری در مردان شود.

عوارض تاثیر دارو‌های دیگر بر ایبوپروفن (تداخل دارویی)

  اگر در حال مصرف آسپرین برای پیشگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی هستید، از مصرف ایبوپروفن بپرهیزید زیرا ایبوپروفن می‌تواند از تاثیر آسپرین در محافظت از قلب و رگ‌های خونی بکاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha