متخصص کودکان بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) گفت: آمار بستری کودکان مبتلا به ویروس دلتا کرونا رو به افزایش است و باید خانواده‌ها مراقبت بیشتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند.

آمار بستری کودکان مبتلا به دلتا کرونا رو به افزایش است

سلامت نیوز: متخصص کودکان بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) گفت: آمار بستری کودکان مبتلا به ویروس دلتا کرونا رو به افزایش است و باید خانواده‌ها مراقبت بیشتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،  دکتر آینا ریاحی  افزود: این روزها کودکان با علایم تب، اسهال، ضعف و تشنج به بیمارستان ها مراجعه می کنند و تست آنها در مورد ابتلا به کرونا مثبت تشخیص داده می شود که اگر به موقع اقدامات درمانی برای آنها انجام نشود، می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.


وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز در دنیا نیز تاییدیه ای برای تزریق واکسن کرونا برای کودکان وجود ندارد، این افراد از گروههای آسیب پذیر با جهش دلتا کرونا هستند و خانواده ها نباید  این حساسیت را عادی انگاری تلقی کنند و این تصور که افراد مبتلا به کرونا، خوب می شوند، درست نیست.


ریاحی تصریح کرد: هر چه شدت کرونا در بدن کودک بیشتر شود، علایم نیز شدیدتر خواهد بود و ممکن است کودک علایمی مانند گوارشی، تنفسی، تب، سرفه های خشک مراجعه کند که باید سریعا اقدامات درمانی برای وی انجام شود.


استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه دلتا کرونا در سطح وسیع جامعه وجود دارد، ادامه داد: باید به این ویروس را جدی تلقی کنیم و به سیاست گذاریهای سیستم بهداشت و درمان با رعایت پروتکل های بهداشتی احترام بگذارم، این ویروس از طریق دست آلوده، ترشحات تنفسی، عطسه، سرفه و آب و غذای آلوده منتقل می شود و باید به کودکان آموزش داد از مصرف غذاهایی که توسط افراد غر یبه به آنها داده می شود، بپرهیزند و دستهای خود را مرتب با آب و صابون سته یا ضدعفونی کنند.


به گفته این پزشک، خانواده ها نیز از قرار گرفتن در محیط های بسته و رفتن به مسافرت جلوگیری کنند تا زنجیره انتقال ویروس های جهش یافته کرونا ا همراهی و همدلی مردم و مسوولان کنترل و  امیدواریم چرخه واکسیناسیون کرونا سرعت بیشتری بگیرد تا این بیماری مهار شود.


براساس آخرین آمار منتشر شده، شیوع دلتا کرونا  در ۱۰۴ کشور جهان از جمله ایران افزایش یافته است و سرعت انتقال و درگیری این نوع ویروس بیشتر از ویروس‌های کرونا با سویه‌های دیگر است.


همجواری با کشورهای آلوده به ویروس دلتا مانند پاکستان و افغانستان و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیرانه داخل کشور از دلایل عمده شیوع دلتا کرونا در کشور است.


برخلاف تصور عموم مردم، کودکان بیشتر به دلتا کرونا مبتلا شده و می توانند ویروس را به سایر افراد منتقل کنند.
پیش از این جهش و شیوع کرونا دلتا، کودکان ونوجوانان عمدتا ناقل بی‌علامت بوده و صرفا بیماری را منتقل می‌کردند، اما دلتا کرونا اکنون کودکان را نیز مبتلا می‌سازد که همراه با بروز علائم است.


کرونا تا کنون سه جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا و گاما داشته و به اذعان متخصصان دلتا جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.
بر اساس نتایج تحقیقات پزشکی کرونا دلتا ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به جهش های قبلی بیشتر مسری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha