رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد که در هیچ یک از مراکز واکسیناسیون، تزریق واکسن کرونا در سه نوبت انجام نمی‌شود و فقط در ۲ دُز انجام می‌شود.

واکسن‌های کرونا فقط در ۲ دُز تزریق می‌شود

سلامت نیوز: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد که در هیچ یک از مراکز واکسیناسیون، تزریق واکسن کرونا در سه نوبت انجام نمی‌شود و فقط در ۲ دُز انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، بیش از ۲ هفته است که کشور وارد پیک پنجم کرونا شده؛ آن هم با ویروس دلتا که قدرت سرایتش ۶۰ برابر بیشتر از ویروس انگلیسی در موج قبلی است. در عین حال متخصصان تنها راه برون رفت از این شرایط و مدیریت بیماری را واکسیناسیون و افزایش سرعت آن در کشور می‌دانند، این درحالیست که آمارهای رسمی تزریق واکسن حاکی از آن است که با گذشت بیش از ۷ ماه از آغاز واکسیناسیون علیه کووید در کشور، هنوز در مراحل ابتدایی آن قرار داریم، به طوری که از بهمن ماه سال ۹۹ تاکنون ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۴۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۱ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۳۰ دُز رسیده است.

درعین حال تاکنون فرایند واکسیناسیون کرونا در ۲ نوبت تزریق انجام شده است اما اخیرا در برخی شهرهای کشور مشاهده شده که به مراجعان برای برخی واکسن‌ها از جمله سینوفارم، زمان تزریق دُز سوم داده می‌شود. موضوعی که قابل تامل و سوال برانگیز است که آیا واکسن‌های کرونا به سه نوبت تزریق نیاز دارند؟

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به اینکه چرا در برخی شهرستان‌ها، واکسن کرونا به جای ۲ نوبت تزریق در سه نوبت تزریق می‌شود، اظهار کرد: در هیچ‌ مرکزی واکسن کرونا به خصوص واکسن سینوفارم در سه نوبت تزریق نمی‌شود بلکه در ۲ مرحله تزریق انجام می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره وضعیت تامین واکسن کرونا گفت: در شرایط فعلی که در نقطه حداکثری واکسیناسیون کرونا قرار داریم، نگرانی از بابت تامین واکسن کرونا وجود ندارد.

جهانپور تاکید کرد: افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و پس از آن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. بنابراین تاکید می‌شود هموطنان قبل از دریافت پیامک، از هر گونه مراجعه حضوری به مراکز خودداری کنند.

اکنون واکسن برای افراد ۶۰ سال به بالا در مرحله اول و دوم در حال انجام است. همچنین تزریق واکسن برای افراد ۵۰ سال به بالا در خوزستان، بوشهر، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان شروع شده است و بنا بر اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون پنج گروه جدید و هدف شامل رانندگان، زندانیان، معلمان، خبرنگاران و دیابتی‌ها از روز گذشته آغاز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha