شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 315490

خانم‌هایی که پوست چرب دارند اغلب دچار مشکل آکنه و جوش‌های سر سیاه و سر سفیدی هستند که خلاص شدن از شر آن‌ها زمان زیادی طول می‌کشد. در این مطلب می‌خواهیم به راه‌هایی اشاره کنیم که چربی اضافی پوست شما را از بین می‌برد و از به وجود آمدن جوش جلوگیری می‌کند.

۶ توصیه مفید به خانم‌هایی که پوست چرب دارند

سلامت نیوز:خانم‌هایی که پوست چرب دارند اغلب دچار مشکل آکنه و جوش‌های سر سیاه و سر سفیدی هستند که خلاص شدن از شر آن‌ها زمان زیادی طول می‌کشد. در این مطلب می‌خواهیم به راه‌هایی اشاره کنیم که چربی اضافی پوست شما را از بین می‌برد و از به وجود آمدن جوش جلوگیری می‌کند.

صورت‌تان را دو بار در روز با صابون بشویید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اگر صورت‌تان را یک بار در صبح و یک بار در شب با آب و صابون بشویید، مطمئن خواهید شد که هیچ آلودگی یا چربی اضافه روی پوست‌تان نمانده و کامل پاک سازی شده است.

از تونر استفاده کنید

تونرها را بهتر است بعد از پاک سازی اولیه با آب و صابون، استفاده کنید، تونر چربی اضافی پوست شما را جذب و به آب‌رسانی پوست کمک می‌کند.

مرطوب کننده را فراموش نکنید

 بعد از پاک سازی از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنید که روی آن ها لیبل یا همان غیر جوش زا  باشد.

 از لوازم آرایش مختص پوست‌های چرب استفاده کنید

از مداد، کرم پودرها و پنکک‌هایی استفاده کنید که روی آن‌ها لیبل Oil‌free باشد. این محصولات را بهتر است از داروخانه‌های معتبر تهیه کنید.درمان‌های خانگی را شروع کنید غیر از مواد شیمیایی موجود در داروخانه‌ها با یک جست و جوی ساده در اینترنت می‌توانید ماسک‌های خانگی مختص پوست‌های چرب را پیدا و از آن‌ها دو بار در هفته استفاده کنید تا از شر جوش و آکنه خلاص شوید. 

قبل از میکاپ از پرایمر استفاده کنید

پوست‌های چرب در معرض آرایش، بسیار آسیب پذیر هستند و استفاده از پرایمر کمک می‌کند تا مواد آرایشی وارد بافت پوست‌تان نشود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha