شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 315495

شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی را دستخوش تغییر کرد و برخی افراد این روزها باورهای نادرستی درباره اهدای خون در شرایط کرونایی دارند از جمله این باورهای غلط می‌توان به این‌که خون می‌تواند ویروس کرونا را منتقل کند اشاره کرد در حالی که کرونا یک بیماری تنفسی است و از راه اهدای خون منتقل نمی‌شود.

امکان ابتلا به کرونا از راه اهدای خون وجود ندارد

سلامت نیوز:شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی را دستخوش تغییر کرد و برخی افراد این روزها باورهای نادرستی درباره اهدای خون در شرایط کرونایی دارند از جمله این باورهای غلط می‌توان به این‌که خون می‌تواند ویروس کرونا را منتقل کند اشاره کرد در حالی که کرونا یک بیماری تنفسی است و از راه اهدای خون منتقل نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، افراد در صورت ابتلا به هر گونه بیماری قابل سرایت از طریق خون و دیگر بیماری‌های مسری، نباید به مراکز انتقال خون مراجعه کنند، بنابراین خطر شیوع ویروس کرونا در مراکز انتقال خون  وجود ندارد. 

 توصیه ها پس از اهدای خون

پس از اهدای خون ۱۵ دقیقه در محل خون‌گیری استراحت کنید و از نوشیدنی و خوراکی که در اختیارتان قرار می‌گیرد استفاده کنید، از پوشش محل خون‌گیری مراقبت کنید و حداقل تا چهار ساعت پس از خون‌دهی بار سنگین بلند نکنید و خوردن غذاهای سالم و مایعات را پس از اهدای خون فراموش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha