معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر مدیریت منابع آبی تاکید کرد و گفت: در برخی روستاها به دلیل شبکه فرسوده انتقال آب، ۴۹ درصد هدررفت آب داریم که باید این مشکل رفع شود.

آبی که به هدر می‌رود و به دست روستاییان نمی‌رسد

سلامت نیوز: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر مدیریت منابع آبی تاکید کرد و گفت: در برخی روستاها به دلیل شبکه فرسوده انتقال آب، ۴۹ درصد هدررفت آب داریم که باید این مشکل رفع شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد فرهادی  اظهار کرد: ۲۲۹ روستای استان با تنش آبی مواجه‌اند و از کمبود آب رنج می‌برند.
وی افزود: این روستاها در شهرستان‌های طبس و خوسف هستند و شبکه انتقال آب در این روستاها فرسوده است و تانکرها نیز به صورت نامنظم به این روستاها آب رسانی می‌کنند؛ دلیل این بی نظمی‌ها خرابی تانکر است که با افزایش ناوگان این مشکل برطرف می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر مدیریت منابع آبی تاکید کرد و گفت: در برخی روستاها به دلیل شبکه فرسوده انتقال آب، ۴۹ درصد هدررفت آب داریم که باید این مشکل رفع شود.


فرهادی افزود: متاسفانه برخی افراد در روستاها از آب شرب برای آبیاری در مزارع و باغات استفاده می‌کنند که ما با متخلفین برخورد می‌کنیم.
وی ادامه داد: بعضی از روستاها در حال حاضر تامین آب می‌شوند، اما به علت بی نظمی‌ها و خرابی تانکر سیار ممکن است دچار یک تنش موقت و کوتاه‌مدت شوند که با افزایش ناوگان و ذخیره سازی یک تانکر باید پشتیبانی ایجاد کنیم که در مواقع بحرانی وقفه‌ای در آب رسانی سیار رخ ندهد و اگر هم چالش خاصی باشد با استفاده از ظرفیت ناوگان استیجاری این مسئله را مرتفع خواهیم کرد.


با مصرف کنندگان بی رویه برخورد می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برخورد با افرادی که رعایت الگوی مصرف را ندارند، از مصوبات قرارگاه استانی آب است، افزود: باید با این گروه نیز برخورد شود که حتما هم برخورد خواهد شد.
فرهادی ادامه داد: البته در ابتدای امر قرار نیست که برخورد تندی وجود داشته باشد؛ در گام اول اطلاع رسانی به همشهری‌ها و هم استانی‌ها و در مراحل بعدی اگر تکرار شد حتما برخوردهای شدیدتر در پی خواهد داشت.


 وی بر تسریع در اتمام پروژه آبرسانی به پنج روستای اطراف شهر دیهوک، احداث مخزن جدید آب در روستای اصفهک، توسعه شبکه در محدوده مسکن تازه ساخت اقشار کم‌درآمد و تعویض شبکه‌های فرسوده در روستاهای بخش نیز تاکید کرد.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه ریزی و رصد مشکلات مرتبط با آب به ویژه تامین آب شرب شهرها و روستاها از جمله اهداف ایجاد قرارگاه آب است، یادآور شد: تمام امکانات استان را بسیج خواهیم کرد تا مردم دغدغه ای برای تامین آب شرب نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha