کارشناسان معتقدند برای ایجاد عادات غذایی سالم در فرزندان باید از کودکی آن‌ها را با رژیم‌های سالم غذایی آشنا کرد. این کار را می‌توانید با مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و سالم در خانه شروع کنید.

6 ترفند برای ترغیب کودکان به خوردن خوراکی‌های سالم

سلامت نیوز:کارشناسان معتقدند برای ایجاد عادات غذایی سالم در فرزندان باید از کودکی آن‌ها را با رژیم‌های سالم غذایی آشنا کرد. این کار را می‌توانید با مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و سالم در خانه شروع کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،البته شکل و نحوه پخت غذا هم در ترغیب کودکان به خوردن وعده‌های غذایی سالم موثر است. این وعده‌های غذایی می‌تواند به شکل‌های زیر برای کودک تان جذاب‌تر شود.

1. سرخ کردن 

کودکان غذاهای آب پز را دوست ندارند و مصرف سبزیجات مغذی که مقداری در روغن کنجد سرخ و طعم دار شده باشد آن‌ها را به خوردن سبزیجات راغب‌تر می‌کند.

2. نمک زدن

مصرف مقدار مناسب نمک برای کودکان مانعی ندارد و استفاده از آن روی گوجه و سبزیجاتی که طعم جالبی ندارند می‌تواند آن‌ها را به خوردن‌شان تحریک کند.

۳. شیرین کردن 

استفاده از شکر در پخت سبزیجات آن‌ها را بسیار خوشمزه می‌کند. استفاده از شکر نباید زیاد باشد که خاصیت سبزیجات را تحت تاثیر خود قرار دهد.

۴. سس 

اگر قصد پخت سبزیجات به صورت بخارپز را دارید استفاده از انواع سس‌هایی که کودک‌تان دوست دارد روی آن‌ها طعم و شکل بهتری به این مواد می‌دهد.

۵. پوره کردن 

کودکانی که در جویدن غذا تنبل هستند می‌توانند از سبزیجات و غذاهای پوره شده استفاده کنند. اضافه کردن کمی پنیر ماسکارپونه می‌تواند این پوره‌ها را خوش طعم‌تر کند. این شکل غذا برای نوزادان هم مفید است.

۶. پیتزا

 اگر کودک‌تان سبزی نمی‌خورد، شما می‌توانید با سبزیجات و مواد غذایی سالم مثل مرغ، سویا و ... یک پیتزای سبزیجات درست و با اضافه کردن سس و مقداری پنیر آن را خوش طعم کنید.در تهیه این مطلب از سایت «چاره‌چی» کمک گرفته شده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha