معاون آموزشی وزارت علوم، تامین سلامت دانشجویان را شرط حضوری شدن آموزش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی عنوان کرد و گفت: دانشجویان جدیدالورود در بهترین حالت از بهمن ماه می توانند آموزش حضوری داشته باشند. ما حتی اگر تمام دانشجویان را واکسینه کنیم با توجه به اینکه رعایت پروتکل ها باید ادامه داشته باشد، آموزش حضوری را نمی توانیم برای همه مقاطع و همه دانشجویان داشته باشیم.

شرط حضوری شدن آموزش دانشگاهها از مهر ماه اعلام شد/اعلام جزئیات واکسیناسیون دانشجویان

سلامت نیوز: معاون آموزشی وزارت علوم، تامین سلامت دانشجویان را شرط حضوری شدن آموزش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی عنوان کرد و گفت: دانشجویان جدیدالورود در بهترین حالت از بهمن ماه می توانند آموزش حضوری داشته باشند. ما حتی اگر تمام دانشجویان را واکسینه کنیم با توجه به  اینکه رعایت پروتکل ها باید ادامه داشته باشد، آموزش حضوری را نمی توانیم برای همه مقاطع و همه دانشجویان داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی خاکی صدیق در نشست خبری که امروز به منظور تشریح برنامه واکسیناسیون دانشجویان به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: واکسیناسیون دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها ابتدا با هدف برگزاری آموزش حضوری دانشگاه ها از مهر ماه جاری مطرح شد؛ اگر چه ما تجربه موفقی طی سه ترم اخیر در حوزه آموزش مجازی کسب کردیم، اما برای اینکه آموزش حضوری در دانشگاه ها از سر گرفته شود باید ابتدا دانشگاهیان و دانشجویان واکسینه شوند.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت علوم این است که اگر شرایط کنترل کرونا طبیعی باشد بخشی از آموزش دانشگاه ها از مهر ماه حضوری شود، تاکید کرد: برای این منظور واکسیناسیون دانشگاهیان را از ماه جاری آغاز کردیم و واکسیناسیون اساتید و کارکنان دانشگاه ها در حال حاضر آغاز شده و اسامی آنها را به وزارت بهداشت ابلاغ کرده ایم.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه واکسیناسیون دانشجویان نیز از شهریور ماه آغاز می شود، گفت: طبق برنامه ای که در نظر داریم ابتدا واکسیناسیون دانشجویان از دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی یعنی کارشناسی ارشد و دکتری آغاز می شود و این روند تا مهر ماه ادامه دارد. البته فرایند واکسینه کردن ابتدا از دانشجویان ورودی ۹۸ به قبل شروع خواهد بود.

دکتر خاکی صدیق همچنین با بیان اینکه دانشجویان تا آذر ماه به طور کامل واکسینه می شوند، تصریح کرد: دانشجویان جدیدالورود در بهترین حالت از بهمن ماه می توانند آموزش حضوری داشته باشند. ما حتی اگر تمام دانشجویان را واکسینه کنیم با توجه به  اینکه رعایت پروتکل ها باید اتفاق بیفتند آموزش حضوری را نمی توانیم برای همه مقاطع و همه دانشجویان داشته باشیم؛ براین اساس نو ورودها در اولویت حضور دانشگاه ها نیستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در خصوص مکان واکسینه کردن دانشجویان قرار بر این شد دانشجویان در دانشگاه محل تحصیل خود واکسینه شوند، اما با توجه به اینکه برخی دانشجویان غیربومی هستند به همین جهت دانشجویان می توانند بر اساس کارت دانشجویی خود در دانشگاه محل زندگی یا مرکز بهداشت شهر خود واکسینه شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین در خصوص نوع واکسن دانشجویان نیز گفت: نوع واکسن بستگی به شرایط دارد هر واکسنی که موجود باشد از آن واکسن استفاده خواهد شد.

دکتر خاکی صدیق همچنین با بیان اینکه دانشجویان خارجی باید در کشور خود واکسینه شوند، گفت: این دانشجویان در صورتی که کارت واکسن خود را نشان دهند می توانند در کلاس های آموزشی حضور داشته باشند و در صورتی که واکسن نزده باشند می توانند با هماهنگی های لازم در با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل واکسینه های خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دانشجویان یک مطالبه جدی از سوی آنها است، گفت: امیدوارم مسولان وزارت بهداشت این برنامه را در اولویت خود قرار بدهند تا ما بتوانیم آموزش حضوری را از مهر از سر بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha