کارشناسان سلامت در انگلیس بر این باورند که پارتیشن پلاستیکی در صورت استفاده نادرست می‌تواند خطر ابتلا به کووید -۱۹ را افزایش دهد.

بررسی تاثیر پارتیشن های پلاستیکی بر انتقال کرونا

سلامت نیوز:کارشناسان سلامت در انگلیس بر این باورند که پارتیشن پلاستیکی در صورت استفاده نادرست می‌تواند خطر ابتلا به کووید -۱۹ را افزایش دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، کارشناسان می‌گویند که صفحه پلاستیکی ممکن است مسیرهای جریان هوا را مسدود کند یا تغییر دهد که در برخی موارد باعث ایجاد گردش ضعیف هوا می‌شود.


با این حال، شواهد بیشتری حاکیست که صفحه پلاستیکی و موانع این چنینی در صورت ایجاد فاصله دو متری، احتمال اینکه افراد در معرض تنفس رطوبت و ذرات ریز منتشر شده از سوی فرد مقابل قرار بگیرند را کاهش می‌دهد.


گروه مدل‌سازی محیط زیست که یک هیئت متشکل از ۱۶ استاد، پزشک و کارشناس بهداشت که بخشی از گروه مشاوره علمی در مواقع اضطراری (Sage)  هستند، به بررسی شواهد علمی درباره موانع پلاستیکی در کاهش شیوع ویروس کرونا پرداختند تا بتوانند به دولت توصیه‌های لازم را بیان کنند.


این گروه در گزارشی می‌گوید: برخی شواهد اپیدمیولوژیکی و مکانیکی وجود دارد که نشان می‌دهد صفحه پلاستیکی می‌تواند خطرات انتقال ذرات ریز منتشر شده را به دلیل مسدود شدن و تغییر الگوی جریان هوا در پشت موانع افزایش دهد و بنابراین، "این تأثیر به الگوهای جریان هوای محلی بستگی دارد."


در ادامه گزارش با اشاره به اینکه اعتبار این تحقیقات تا حد متوسط قابل ارزیابی است، آمده است: تا زمانی که صفحه‌ها با در نظر گرفتن جریان هوا طراحی نشده باشند، بعید است که بتوانند جلوی انتقال ذرات کوچکتر را بگیرند. زیرا این ذرات می‌توانند به‌راحتی از یک صفحه "کوتاه" عبور کنند.


با این حال کارشناسان گفتند اطمینان بالایی دارند که این صفحات و موانع همچنان به نفع افرادی است که به هم نزدیک هستند.
در اوایل سال جاری، به دولت انگلیس در مورد استفاده از صفحه پلاستیکی توصیه شد که پارتیشن‌ها می‌توانند با مسدود کردن جریان هوا، به پراکنده شدن ذرات ریز معلق در هوا کمک کنند و انتقال ویروس را تشدید کنند.اگرچه صفحه جداکننده می‌تواند آلودگی سطح را در برخی از محیط‌ها کاهش دهد با این حال شواهد در این زمینه محدود است.


اما آنها می‌گویند بعید است وقتی که افراد بیش از دو متر با یکدیگر فاصله داشتند یا  رو در رو نیستند، صفحه پلاستیکی کلا تأثیری داشته باشد.
راهنمای سیستم درمانی بریتانیا (NHS) به مدیران توصیه می‌کند که از صفحه پلاستیکی یا موانع برای جداسازی افراد از دیگران استفاده کنند، زیرا این صفحه‌ها به کاهش انتقال ویروس کمک می‌کند. توصیه‌های دولت در مورد «روز آزادی»، یعنی دو هفته پیش زمانی که محدودیت‌ها پیش برداشته شد، این است که از پارتیشن‌ها برای به حداقل رساندن تماس از طریق تنفس دیگران استفاده کنید. اما برخی از سوپرمارکت‌ها در حال حاضر صفحه پلاستیکی را برداشته‌اند.


به نوشته ایندیپندنت، بر اساس گزارش جدید، اثربخشی صفحه‌ها به عواملی مانند چیدمان فضا، تهویه، اندازه و طراحی صفحه پلاستیکی و تعاملاتی که در محیط اتفاق می‌افتد بستگی دارد. در برخی از مکان‌ها ممکن است صفحه‌ها یا موانع به‌عنوان یادآوری برای مردم برای حفظ فاصله اجتماعی عمل کنند یا به سازمان‌ها در مدیریت چیدمان در محیط خود کمک کنند.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha