رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: زمانی که با صف‌های طولانی مردم در واکسیناسیون مواجه شدیم، همکاران ما شیفت‌های استراحت خود را به طرح واکسیناسیون، اختصاص دادند.

مراجعه کننده برای واکسن کم است/ افزایش ۳ برابری عملیات اورژانس

سلامت نیوز:رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: زمانی که با صف‌های طولانی مردم در واکسیناسیون مواجه شدیم، همکاران ما شیفت‌های استراحت خود را به طرح واکسیناسیون، اختصاص دادند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از صدا و سیما، پیرحسین کولیوند با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه اکنون عملیات فوریت‌های پزشکی ما در اورژانس تقریباً دو و نیم تا سه برابر شده است، افزود: زمانی که با صف‌های طولانی مردم در واکسیناسیون مواجه شدیم، کمک کردیم و همکاران ما شیفت‌های استراحت خود را به طرح واکسیناسیون، اختصاص دادند.


وی گفت: برای این کار طرح ضربتی را تعریف و تیم عملیاتی ویژه را فعال کردیم و افراد ستادی را هم به جای دورکاری به کار دعوت کردیم.
کولیوند ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ پایگاه ثابت در تهران راه اندازی شد که به صورت خودرویی و انفرادی، واکسیناسیون را انجام می‌دهند.


وی اضافه کرد: در این طرح چهار تیم عملیات ویژه ضربتی سیار هم تشکیل شد که به واکسیناسیون در مراکز شلوغ و با صف طولانی کمک می‌کنند.
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از زمانی که اورژانس وارد عمل شد رضایتمندی‌ها، عالی و صف‌ها شکسته شد.


کولیوند افزود: در سطح کشور ۴۸ فروند بالگرد اورژانس داریم و از آن‌ها برای واکسیناسیون در مناطق صعب العبور، استفاده می‌شود.
وی اضافه کرد: واکسن به اندازه کافی در اختیار داریم، اما مراجعه کننده به ما کم است، هر گروه سنی را که وزارت بهداشت اعلام می‌کند زمانی که به اورژانس مراجعه کنند، چه پیامک نوبت برای او آمده یا نیامده باشد واکسن می‌زنیم.


کولیوند گفت: توان افزایش ظرفیت واکسیناسیون از نظر نیروی انسانی تزریقات موجود است.
رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه نباید از رعایت شیوه نامه‌ها غافل شویم و خوددرمانی هم نباید انجام دهیم، افزود: کسانی که به موقع به بیمارستان مراجعه می‌کنند راحت‌تر درمان می‌شوند.


کولیوند تاکید کرد: باید تعارف را کنار بگذاریم و در رعایت شیوه نامه‌ها جدی‌تر باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha