کوهپایه زاده گفت: در استان تهران به شدت با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم.

کمبود تخت‌های بیمارستانی در تهران/ روزانه ۱۰ هزار نفر در پایتخت بستری می‌شوند

سلامت نیوز:کوهپایه زاده گفت: در استان تهران به شدت با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، از جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ،اظهار کرد: متاسفانه با شدت و گسترش پیک پنجم کرونا مواجه هستیم. در استان تهران آمار روزانه ۱۰ هزار بستری در بیمارستان‌ها را ثبت کرده‌ایم که یک رکورد جدید و خطرناک است.


او افزود: مراجعه به مراکز جامع سلامت، کلینیک‌ها، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و مطب‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است. براین اساس فعالیت مراکز سرپایی و کلینیک‌های تنفسی بیمارستان‌ها بیشتر شده است و آنها هم ظرفیتشان را برای ارائه خدمات دو برابر کرده‌اند.


کوهپایه زاده افزود: حدود یک هزار تخت دیگر به ظرفیت اصلی اضافه شده و هم اکنون حدود ۱۱ هزار تخت برای رزرو بیماران کوویدی در دستور کار مدیریت کرونا در نظر گرفته شده است تا بتوانیم حجم بیشتری از بیماران بستری شده را مداوا کنیم.


او ادامه داد: به صورت همزمان شرایط واکسیناسیون با تمام قدرت در سطح استان درحال انجام است. روزانه حدود ۵۰ هزار دوز واکسن در استان تزریق می‌شود که عدد نسبتاً زیادی است، اما هنوز هم جا دارد که تزریقات چه در گروه‌های هدف و چه در گروه رده‌های سنی، گسترده تر شود. به همین منظور برنامه ریزی‌های لازم انجام شده تا به ایمنی جمعی و کاهش مرگ و میر‌ها کمک کنیم.


او گفت:با توجه به تمام توصیه‌ها، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی اجرا نمی‌شود و همین عامل باعث بروز انواع مختلف ابتلای خانوادگی در بین هموطنان شده است . همه این عوامل نشان دهنده این است که مدیریت این بیماری بسیار سخت است و به مشارکت و همکاری مردم احتیاج دارد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین تقاضای ما از مردم، رعایت هرچه بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت صد درصدی فاصله گذاری اجتماعی با توجه به هوای گرم و تهویه نامناسب فضا‌های بسته است.


او تأکید کرد: افرادی که نوبت واکسنشان رسیده است، حتماً تزریق واکسن را انجام دهند زیرا در حال حاضر هیچ عاملی جز رعایت شیوه نامه‌ها و انجام واکسیناسیون نمی‌تواند به مهار پیک پنجم کمک کند.


کوهپایه زاده گفت: متاسفانه در استان تهران به شدت با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه هستیم. با توجه به مراجعه‌ها و عمل‌های جراحی غیر کرونایی، ظرفیت اکثر بیمارستان‌های تهران کاملاً تکمیل شده است و ما نگران بیماران غیرکوویدی نیز هستیم. وزارت بهداشت در تلاش است تا با برپایی کلینیک‌های سرپایی درمانی به مدیریت بیمارستان‌ها کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha