معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۲۷ هزار نیروی پرستاری در دولت دوازدهم جذب مراکز درمانی شدند.

بیش از ۲۷ هزار پرستار در دولت دوازدهم جذب شدند

سلامت نیوز:  معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از ۲۷ هزار نیروی پرستاری در دولت دوازدهم جذب مراکز درمانی شدند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، مریم حضرتی در مراسم افتتاح ساختمان یاس فاطمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش افزود: حدود یک سال و نیم است که جهان درگیر پاندمی کرونا بوده و در این میان، گروه های بهداشت و درمان به ویژه پرستاران در خط مقدم مبارزه با این بیماری برای بهبود بیماران و سلامت جامعه در تلاش هستند.


به گزارش  وبدا،وی با اشاره به حمایت نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی در بحران های مختلف نظیر زلزله کرمانشاه و سیل استان های جنوبی و شمالی اظهار داشت: در بحران کرونا نیز نیروهای مسلح با تمام توان و ظرفیت به میان آمدند و مایه دلگرمی ملت ایران شدند.


حضرتی ادامه داد: دانشکده پرستاری ارتش در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو تربیت می کند و از این پس نیز دانشجویان در ساختمان جدید و دارای امکانات کافی برای مراقبت از مردم تربیت می شوند.


وی، اقدامات این معاونت در دولت دوازدهم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تصویب تعرفه خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه، ابلاغ آیین نامه تاسیس مراکز ارایه خدمات مراقبت طولانی مدت، اجرای آزمایشی طرح مراقبت تسکینی، آموزش و پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر، اجرای آزمایشی طرح پرستار پیگیر، افزایش ۴۳ درصدی تعرفه ارائه خدمات مراقبتی در منزل، اقدامات موثر در جهت الکترونیک سازی ثبت اقدامات پرستاری و نهایی سازی اسناد فنی الکترونیک سازی اوراق پرونده جهت اجرای طرح آزمایشی از جمله اقدامات انجام شده در دولت دوازدهم است.


حضرتی، تدوین بسته‌های استاندارد خدماتی برای مراقبت در منزل، تدوین دستورالعمل واگذاری خدمات کمک پرستاری، تدوین دستورالعمل کاهش تفاوت حقوق نیروهای شرکتی با پرسنل رسمی و پیمانی با مشارکت معاونت توسعه، ایجاد ردیف سوپروایزر کنترل عفونت، برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ‌ای برای اولین بار در کشور و برنامه ریزی برای برگزاری دومین آزمون صلاحیت حرفه‌ای گروه‌ های پرستاری، هوشبری و  اتاق عمل در شهریورماه سال جاری، توانمندسازی پرستاران در دوره‌ های مدیریت بحران مراقبت تسکینی، آموزش به بیمار و توانمندسازی و آموزش ۵ هزار پرستار در دو سطح مقدماتی و پیشرفته ICU از اهم اقدامات  مثبت و ماندگار ۴ سال گذشته عنوان کرد.


مجموعه آموزشی یاس فاطمی ارتش یکی از بزرگترین مجموعه های آموزشی پرستاری نیروهای مسلح است که بیش از ۸ هزار مترمربع مساحت دارد و در ۷ طبقه مجزا با امکانات کامل آموزشی و ورزشی ساخته شده و از این ظرفیت در حوزه فعالیت‌ های آموزشی حوزه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش استفاده می شود، این پروژه ظرف مدت ۲ سال با همکاری معاونت مهندسی وزارت دفاع ساخته و در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
ساختمان جدید دانشکده پرستاری ارتش با حضور وزیر دفاع و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون پرستاری وزارت بهداشت و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری، افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha