شرکت های فایزر و مدرنا در آخرین قراردادهای عرضه خود به اتحادیه اروپا (EU) قیمت واکسن های mRNA ویروس کرونا خود را افزایش دادند.

فایزر و مدرنا قیمت واکسن‌های کرونای خود را افزایش دادند

سلامت نیوز: شرکت های فایزر و مدرنا در آخرین قراردادهای عرضه خود به اتحادیه اروپا (EU) قیمت واکسن های mRNA ویروس کرونا خود را افزایش دادند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، هر دز واکسن «فایزر- بایون تک»  ۱۹.۵۰ یورو خواهد بود که نسبت به قیمت قبلی ۱۵.۵۰ یورویی، ۲۵ درصد افزایش یافته است.  
همچنین قیمت این واکسن از حدود ۱۸.۴۰ دلار به ۲۳.۱۵ دلار آمریکا می رسد.
 هر دز واکسن مدرنا هم ۲۵.۵۰ دلار خواهد بود. این در حالی است که قیمت این واکسن تاکنون حدود ۲۱.۵۰ یورو بود که حدود ۱۳درصد از قیمت قبلی ۱۹ یورو از اولین قرارداد خرید افزایش یافته است.


اکنون ظاهراً این مبلغ هنوز پایین تر از توافق قبلی ۲۸.۵۰ دلاری است. با این حال، سفارشات مربوط به واکسن کووید-۱۹ مدرنا بسیار بیشتر از آنچه که در ابتدا پیش بینی می شد، بوده است.


این موضوع به اندازه زیادی به این دلیل است که بخش هایی از مردم اروپا در مورد واکسن های کووید-۱۹ «آسترازنکا» و «جانسون اند جانسون» پس از نگرانی های بسیار بسیار نادر اما جدی برای انعقاد خون شک دارند.


برنامه واکسیناسیون کووید -۱۹ اتحادیه اروپا پس از یک شروع دشوار، در ماه های اخیر واقعا افزایش یافته است.
در اوایل سال ۲۰۲۱، اتحادیه اروپا فاقد منابع کافی واکسن کووید -۱۹ بود و باعث شد ۲۷ کشور عضو این اتحادیه در واکسیناسیون جمعیت خود از آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی عقب بمانند.


با این حال، زمانی که اتحادیه اروپا سرانجام با افزایش ذخایر واکسن کووید -۱۹ مسلح شد، آنها سرانجام نه تنها با آمریکا برخورد کردند، بلکه در واقع از ایالات متحده جلو افتادند.

 ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.
کشورهای زیادی همچون آمریکا، ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه تولید واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب کرده اند.
اکنون واکسیناسیون علیه ویروس کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha