شانه‌ساز نسبت به پر کردن ویال‌های خالی واکسن توسط افراد سودجو هشدار داد.

احتمال پر کردن شیشه‌های خالی واکسن وجود دارد

سلامت نیوز:شانه‌ساز نسبت به پر کردن ویال‌های خالی واکسن توسط افراد سودجو هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در نامه‌ای خطاب به معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور نسبت به پر کردن ویال های خالی واکسن توسط افراد سودجو هشدار داد.
متن نامه به این شرح است:


با احترام، عطف به نامه شماره ۱۰۳۷/۱۳۵/د مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۰ درخصوص اطلاعات مربوط به ارزیابی تهدیدات مدیریت بحران و با عنایت به اینکه گروه های کلاهبرداری ممکن است به دنبال پر کردن ویال های خالی واکسن که به طور نامناسب دفع شده اند باشند، سازمان بهداشت جهانی ، اقدام به اشتراک گذاری اطلاعات ارزیابی فوق به منظور افزایش آگاهی از تهدیدات محتمل درمورد ویال های خالی واکسن های کووید ۱۹ کرده است.
برخی از ویژگی‌های ویال های تقلبی و احتمالا پر شده به صورت غیرقانونی (پیوست ) است. براین اساس مشخصات زیر به عنوان مهمترین این ویژگی‌ها قلمداد می‌شوند:
- ویال های دارای خراش یا علائم دستکاری 
 - نشانه هایی از آسیب رسیدن به برچسب ها بوسیله آب 
 - درپوش فلزی دارای فرورفتگی، خراشیدگی یا شکستگی 
 - خراشیدگی یا سوراخ روی درپوش های پلاستیکی 
 - وجود مواد یا ذرات خارجی قابل رویت در داخل ویال 
 - وجود دستکاری قابل تشخیص تاریخ انقضاء 
 - وجود اختلاف در تاریخ انقضاء با شماره محموله معتبر 
 - وجود مشکوک مقادیر زیادی از محصول موجود برای فروش به صورت خصوصی 
در حال حاضر واکسیناسیون کووید ۱۹ توسط معاونت محترم بهداشت وزارت متبوع صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه احتمال سودجویی افرادی به منظور عرضه و توزیع موارد تقلبی و قاچاق فرآورده های مختلف از جمله واکسن نیز وجود دارد، مقتضی است، دستور فرمائید، ضمن اطلاع رسانی موارد مذکور، تاکید بر پیگیری اصالت کلیه فرآورده‌های سلامت از طریق برچسب رهگیری اصالت کالا، به کلیه مراکز تحت پوشش آن معاونت محترم به نحو مقتضی صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha