نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که همه‌گیری کنونی بیماری روانی در زنان و بزرگسالان میانسال را بدتر کرده است.

چه افرادی تحت تاثیر بیماری‌های روانی ناشی از همه‌گیری قرار دارند؟

سلامت نیوز:نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که همه‌گیری کنونی بیماری روانی در زنان و بزرگسالان میانسال را بدتر کرده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از اینسایدر، طی دوران همه‌گیری، بررسی‌ها و مطالعات متعدد نشان داده است که سلامت روانی در بین گروه‌های مختلف کاهش یافته و چالش‌های سلامت روان رو به افزایش است.


ماه‌هاست که کارشناسان در مورد دورنمای تهدید متفاوت ویروس کرونا هشدار دادند و اعلام کردند که بحران سلامت روانی می‌تواند گسترش یابد. نگرانی‌های آنان ریشه در بیش از یک سال انزوای اجتماعی، اندوه و فقدان و آسیب‌های اقتصادی و عاطفی ناشی از همه‌گیری دارد.
نتایج نظرسنجی جدید که توسط محققان دانشگاه میشیگان انجام شده است، مشخص می‌کند که کدام گروه‌ها ممکن است بیشتر در برابر این اثرات آسیب‌پذیر باشند.


محققان دریافتند، چهار گروه شامل زنان، افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله، افراد دارای سطح تحصیلات بالاتر و افرادی که از سلامت جسمانی عادی یا ضعیفی برخوردارند، به احتمال زیاد در ۹ ماه اول همه‌گیری از سلامت روانی بدتری برخوردار بوده‌اند یا که دچار احساس اضطراب یا مشکلات شدید خواب شده‌اند.


طبق یافته‌ها، حدود یک پنجم از همه افراد مسن گفتند که احساس می‌کردند سلامت روانی آنان در طول بحران بدتر شده است. همچنین مشخص شد که در مقایسه با مردان، زنان این موضوع را با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در میان گذاشته یا داروها را به‌عنوان یک گزینه درمانی در نظر گرفته‌اند.


لازم‌ به‌ذکر است، این تحقیق با بررسی بیش از ۲۰۰۰ بزرگسال در سراسر ایالات‌متحده در اواخر ژانویه در نظرسنجی سالمندان سالم انجام شد.
اکنون بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، محققان دانشگاه میشیگان پیشنهاد می‌کنند که ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی بیشتر به افراد مسن توجه کنند تا علائم بدتر شدن سلامت روانی را تشخیص دهند.


افزایش پیشنهادات درمانی
لورن گرلاچ، پزشک و استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان گفت: «باید در جستجوی اثرات بهداشت روان همه‌گیری باشیم و مردم را به منابع درمانی مرتبط کنیم.»


وی افزود: سلامت روانی ضعیف می‌تواند عملکرد، استقلال و کیفیت زندگی افراد مسن را کاهش دهد اما درمان می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی کمک‌کننده باشد.
نقاط روشنی برای گروه‌های خاصی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند وجود داشت؛ افراد ۶۵ تا ۸۰ ساله کمتر احتمال دارد که کاهش سلامت روانی خود را گزارش کنند و به‌طور کلی، دو سوم پاسخ‌دهندگان سلامت روانی خود را «عالی یا بسیار خوب» می‌دانند.


حدود یک سوم پاسخ‌دهندگان اظهار کردند: از زمان شروع همه‌گیری اقداماتی مانند افزایش ورزش، رژیم غذایی و مراقبت را برای «بهبود سلامت روانی خود» انجام داده‌اند.


علائم هشداردهنده دیگر
در همین حال، تحقیقات دیگر به خطرات ناشی از افزایش بحران روان ناشی از کووید-۱۹ اشاره کرده‌اند.
بنیاد خانواده کایسر در ماه فوریه گفت: حدود ۴۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی اظهار کردند که علائم اضطراب یا اختلال افسردگی را احساس می‌کنند، حدود چهار برابر بیشتر از افرادی که در سال ۲۰۱۹ قبل از همه‌گیری احساس مشابهی داشتند.


در اوایل ماه مه ۲۰۲۰، سازمان بهداشت جهانی زنگ خطر را برای «افزایش گسترده شرایط بهداشت روانی در ماه‌های آینده» به صدا درآورد و خواستار افزایش سرمایه‌گذاری دربخش خدمات بهداشت روانی شد.


این سازمان اعلام کرد: زنان بیشتر در معرض خطر کاهش سلامت روانی هستند، در حالی که خواسته‌هایی مانند مراقبت از کودک و تحصیل در خانه را مدیریت می‌کنند.


یافته‌های این تحقیق در مجله General Internal Medicine منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha