نتایج یک مطالعه نشان می دهد که لکتین های موجود در عدس هندی موسوم به دال عدس دارای خواص ضد ویروسی در برابر کروناویروس است.

عدس خواص ضدویروسی در مقابله با کرونا دارد

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه نشان می دهد که لکتین های موجود در عدس هندی موسوم به دال عدس دارای خواص ضد ویروسی در برابر کروناویروس است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، تا به امروز کروناویروس بیش از ۱۹۶ میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و بیش از ۴.۲ میلیون کشته برجا گذاشته است. با وجود ظهور انواع واکسن‌های کووید ۱۹، سویه های جدید ویروس دائماً در حال ظهور هستند که همه تلاش‌ها برای مهار پاندمی را متوقف کرده و انتظار می‌رود که تعداد زیادی از مردم در موج‌های بعدی جان خود را از دست بدهند که نیاز مبرم به شناسایی داروهای ضدویروسی جدید در برابر این بیماری ایجاد می‌کند.


به گزارش مدیکال نیوز،تاکنون مشخص شده است که پروتئین سنبله (S) کروناویروس دائماً در حال جهش مداوم است و سویه های جدید در حال ظهور از خنثی سازی از طریق آنتی بادی فرار می‌کنند.


در این مطالعه، تیم تحقیق مؤسسه ملی کنترل غذا و دارو چین، دوازده لکتین مشتق شده از گیاهان با ویژگی کربوهیدرات‌های مختلف را جمع آوری کرد و فعالیت ضد کروناویروس آنها را در برابر سویه های جهش یافته و انواع اپیدمیک با استفاده از روش خنثی سازی مبتنی بر شبه ویروس ارزیابی کرد.


نتایج نشان داد Lens culinaris بدست آمده از لکتین عدس که به طور خاص به انتهای گلیکانهای نوع الیگمانوز و GlcNAc متصل می‌شود، قوی‌ترین و گسترده‌ترین ضدویروس را در برابر انواع سویه های جهش یافته نشان می‌دهد.


تیم مطالعه دریافتند که لکتین عدس می‌تواند اتصال ACE۲ به تریمر S را مسدود کرده و کروناویروس را در مراحل اولیه عفونت مهار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha