سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری خریدار و فروشنده قـرص‌های کمیاب در فضای‌مجازی و کشف بیش از 2000 عدد از انواع این داروها خبر داد.

دستگیری فروشنده مجازی قرص‌های کمیاب

سلامت نیوز:رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری خریدار و فروشنده قـرص‌های کمیاب در فضای‌مجازی و کشف بیش از 2000 عدد از انواع این داروها خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ملی ،سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، اظهارداشت: طـــی رصــد و پایـش مستمر فضای‌مجازی مشخص شد فرد یا افرادی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به فروش انواع داروی کمیاب می‌کرده‌اند. این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه متوجه شدند شخصی با ایجاد یک کانال تلگرامی اقدام به فروش داروهای کمیاب می‌کند.

وی افزود: افسران سایبری این پلیس با بررسی‌های همه‌جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند مجرم را در فضای‌مجازی شناسایی کنند. این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با به‌دست‌آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضائی، در نهایت مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و بیش از 2000  قلم داروی کمیاب از محل اختفای وی کشف شد.

سرهنگ گودرزی اظهارداشت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا پس از مشاهده مستندات جمع‌آوری شده در پرونده ضمن پذیرش بزه‌انتسابی به فروش داروهای کمیاب اعتراف کرد. رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای‌مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم‌بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند و بسیاری از این افراد اصلا دارویی دراختیار ندارند و مدعی داشتن داروهای نـــادر هستند. لذا از شهروندان خواستاریم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای‌مجازی می‌تـــوانند مراتب را از طریـق سایت پــلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha