سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 315694

هنگام انتخاب هر لباسی ازجمله لباس زیر، لازم است فرم بدن خود را در ذهن داشته باشید. فرم بدن در استایل شما تاثیر بسیار زیادی دارد، زیرا بر نحوه پوشیدن لباس و شکل ظاهری شما اثر می‌گذارد. به همین دلیل، لازم است حتی مطمئن باشید که لباس زیر شما نیز با فرم بدنتان هماهنگ باشد. شما نه‌تنها می‌خواهید لباس زیرتان ظاهر خوبی داشته باشد، بلکه می‌خواهید در هنگام پوشیدن احساس راحتی داشته باشید. در ادامه با نکاتی برای انتخاب نوع لباس زیر با توجه به فرم بدن آشنا می‌شوید.

نکاتی برای انتخاب نوع لباس زیر با توجه به فرم بدن

سلامت نیوز: هنگام انتخاب هر لباسی ازجمله لباس زیر، لازم است فرم بدن خود را در ذهن داشته باشید. فرم بدن در استایل شما تاثیر بسیار زیادی دارد، زیرا بر نحوه پوشیدن لباس و شکل ظاهری شما اثر می‌گذارد. به همین دلیل، لازم است حتی مطمئن باشید که لباس زیر شما نیز با فرم بدنتان هماهنگ باشد. شما نه‌تنها می‌خواهید لباس زیرتان ظاهر خوبی داشته باشد، بلکه می‌خواهید در هنگام پوشیدن احساس راحتی داشته باشید. در ادامه با نکاتی برای انتخاب نوع لباس زیر با توجه به فرم بدن آشنا می‌شوید.

فرم بدن مستطیلی

زنانی که فرم بدن آن‌ها مستطیلی است فرم بدن صافی دارند و انحنای کمی در آن‌ها مشاهده می‌شود. در این شرایط ممکن است بخواهید انحنای بدنتان را بیشتر کنید. اگر فرم بدن شما مستطیلی است می‌توانید از هر سبک لباس زیر استفاده کنید و از بسیاری جهات، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب لباس زیر دارید.

بنابراین، از لباس زیر مجلسی و توری زنانه گرفته تا شورت های لامبادا گیاهی و عروسکی برای شما مناسب است. بااین‌حال، به نظر می‌رسد لباس زیر ساده برای این فرم بدن مناسب‌تر باشد. همچنین، برای اینکه انحنای بدنتان را بیشتر کنید و کمر خود را باریک‌تر نشان دهید می‌توانید برای بالاتنه خود از سینه‌بند بلند استفاده کنید. همچنین لباس‌هایی که از جنس ساتن یا ابریشم هستند، می‌توانند انحنای بیشتری به بدن بدهند.

فرم بدن گرد و دایره‌ای

اگر فرم بدن شما گرد و دایره‌ای یا اصطلاحا به شکل سیب است، ممکن است در هنگام پوشیدن لباس زیر دائما این احساس را داشته باشید که لباستان در حال افتادن از تنتان است یا به‌خوبی بدن شما را نمی‌پوشاند. اگر لباس زیر بزرگ بخرید، ممکن است این احساس را داشته باشید که میزان زیادی پارچه به خودتان بسته‌اید که همیشه در حال جمع شدن است. به همین دلیل مهم است که باید لباس زیر بزرگی بخرید که یک بند کشی بزرگ داشته و به‌صورت تخت بر روی کمر قرار گیرد.

همچنین، سعی کنید لباس زیری را انتخاب کنید که قسمت پای آن بالاتر باشد و برش‌هایی شبیه به لباس زیر مردانه نداشته باشد. این امر باعث می‌شود که لباس زیر برای شما انسجام و ساختار بیشتری داشته باشد. اگر می‌خواهید سایر برش‌های لباس زیر را امتحان کنید از یک یا دو سایز بالاتر نترسید. اگرچه ممکن است سایز متوسط لباس زیر برای شما متناسب باشد، اما لباس زیر بزرگ می‌تواند برای شما بهتر باشد.

در این فرم بدن، برای بالاتنه، قفسه سینه به پشتیبانی و کمی بالا رفتن نیاز دارند. در این صورت، قسمت کمر می‌تواند مشخص‌تر شود.

فرم بدن ساعت شنی

زنانی که فرم بدنشان ساعت شنی است، انحنا‌های زیادی دارند و کمرشان باریک است. این امر باعث می‌شود که لباس زیر راحت‌تر بر روی بدنشان قرار بگیرد زیرا کمر آن‌ها کاملا مشخص است.

در این شرایط، لباس زیری که پارچه بیشتری برای قسمت باسن دارد مناسب‌تر است. لباس زیر ورزشی می‌تواند برای این فرم بدن بسیار زیبا باشد. برای اینکه راحت‌تر باشید بهتر است لباس زیری را تهیه کنید که پوشش کامل فراهم کند.

فرم بدن مثلثی

زنانی که فرم بدن مثلثی یا گلابی‌شکل دارند، مسائلی شبیه به مسائل فرم بدن ساعت شنی دارند. پایین‌تنه آن‌ها بزرگتر است اما بالاتنه آن‌ها با پایین‌تنه هماهنگ نیست. اگر فرم بدن شما مثلثی است همان پیشنهادات مربوط به فرم بدن ساعت شنی برای شما مناسب است. همچنین، اگر متوجه شدید که لباس زیر برای شما پوشش کافی ندارد یا بدنتان از آن بیرون می‌زند، بهتر است لباس زیر را با یک سایز بالاتر تهیه کنید.

برای بالاتنه، لباس زیر پلانج می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. اگر به دنبال لباس زیر مجلسی هستید لازم است بدانید این لباس زیر می‌تواند شکل ظاهری بهتری به بدن بدهد. همچنین می‌توانید از لباس زیری استفاده کنید که لیفت مناسبی داشته باشد. انواع سوتین اسفنجی چسبی و جک دار نخی از برند ان بی بی و همچنین برخی مدل‌های لباس زیر ینینچی نیز مناسب هستند.

فرم بدن مثلث وارونه

زنانی که از چنین فرم بدنی برخوردار هستند، در قسمت بالاتنه، توپر هستند اما در قسمت پایین‌تنه باریک و لاغرترند. اگر فرم بدن شما مثلث وارونه است همان پیشنهادات مرتبط با فرم بدن مستطیلی برای شما مناسب است و باید از پوشیدن هر لباس زیر بزرگی که پوشش زیادی فراهم می‌کند، اجتناب کنید.

درنهایت، انتخاب صحیح لباس زیر به شما کمک می‌کند که علاوه بر اینکه خوش‌اندام تر به نظر برسید، راحتی بیشتری نیز داشته باشید. در این مورد، توجه به فرم بدن اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند به شما کمک کند که انتخاب مناسب‌تری برای لباس زیر داشته باشید. بنابراین، دفعه بعد که تصمیم به خرید لباس زیر گرفتید، نکاتی را که در این مقاله مطرح شد، به یاد داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha