بار دیگر نیروهای داوطلب در آتش سوزی جنگل های زاگرس جان دادند؛ آنهم درست در روزهایی که ایران هواپیماهای آب پاش به ترکیه اعزام کرده است.

هلی کوپترهای اطفای حریق ایران در ترکیه؛ جوانان ایران با دست خالی در قلب آتش زاگرس

سلامت نیوز-الهه موسوی : همزمان با عزیمت یگان هوایی ایران برای اطفای حریق جنگل های ترکیه، آتش سوزی جنگل های زاگرس در منطقه فیروزآباد فارس ۳ تن از جوانان ایرانی را در خود خاکستر کرد.

 

ظهر روز گذشته ۱۱ مرداد ماه با آغاز آتش سوزی در منطقه "تنگه هایقر" فیروزآباد فارس و سپس گسترش آتش سوزی در این منطقه بسیار صعب العبور و کوهستانی، اهالی به کمک آمده و برای خاموش کردن آتش، مشغول عملیات اطفا شدند؛ اما وزش باد، کار را بسیار دشوار کرده و باعث پیشروی شدید آتش شد.

 

کمبود نیرو، نبود تجهیزات که در تمام آتش سوزی ها از مهم ترین عوامل تشدید آتش و خسارت های بیشتر به منابع طبیعی و جنگل است در این حادثه نیز تکرار شد. نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست برای اطفای حریق کافی نیستند و اهالی ناگزیرند خود به کمک جنگل ها بیایند. اما دست های آنها خالی است و جنگل های سوخته را با بیل و سرشاخه خاموش می کنند.

 

صعب العبور بودن منطقه و نیز تغییر جهت ناگهانی باد و پیشروی آتش دست به دست هم داده و اهالی را در محاصره خود گرفتند و در نهایت 3 نفر از نیروهای داوطلب، جان‌ خود را از دست دادند.

 

گفته می شود چند نفر از نیروهای داوطلب محلی در این حادثه به شدت مصدوم شده اند و تلاش‌های مردمی برای مهار آتش نیز ادامه دارد. در چنین شرایطی این پرسش همچنان بی پاسخ مانده است که "چرا هلی کوپترهای اطفای حریق ایرانی که برای خاموش کردن آتش جنگل های ترکیه اعزام شده اند تاکنون در عملیات اطفای حریق زاگرس شرکت نداشته یا حضوری بسیار کمرنگ داشته اند؟ تا آنجا که مردم این سرزمین باید با دست های خالی به جنگ آتش رفته و در آن خاکستر شوند؟ مگر نه اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha