مقامات بهداشتی آمریکا به مادران باردار و شیرده توصیه می کنند که در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شوند.

نظر کارشناسان بهداشتی آمریکا در مورد واکسیناسیون زنان باردار علیه کرونا

سلامت نیوز:مقامات بهداشتی آمریکا به مادران باردار و شیرده توصیه می کنند که در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده به تازگی دستورالعمل واکسیناسیون خود را به روز کرده که براساس آن توصیه می کند زنان باردار و زنانی که اخیرا باردار بوده اند باید در برابر کروناویروس واکسینه شوند تا از ابتلا به نوع شدید بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ جلوگیری شود.


بررسی های آژانس ملی بهداشت عمومی ایالات متحده نشان می دهد زنان باردار در مقایسه با زنان دیگر، بیشتر احتمال دارد به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند و واکسن می تواند از زنان باردار و زنانی که به تازگی وضع حمل کرده اند محافظت کند.


ابتلا به نوع شدید بیماری نیاز به بستری و مراقبت های ویژه دارد. هنگامیکه علائم بیماری تشدید می شود، بیمار ممکن است برای نفس کشیدن به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی یا تجهیزات مخصوص نیاز پیدا کند. احتمال مرگ نیز در این مرحله وجود دارد.


مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده در راهنمای به روز شده خود اشاره کرده است زنان باردار و مبتلا بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس هستند. همچنین این افراد در معرض سایر پیامدهای نامطلوب بارداری هستند.


به گزارش  مدیکال دیلی، با این حال اگرچه این مرکز بر واکسیناسیون زنان باردار تاکید دارد اما در مورد توصیه به تزریق واکسن به مادران شیرده همچنان تردیدهایی وجود دارد زیرا نتایج قطعی از مطالعات مربوط به تاثیر واکسن روی مادران شیرده هنوز در دسترس نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha