یکی از فاکتورهای سلامتی همه افراد، میزان طبیعی فشار خون آن‌ها محسوب می‌شود در حالت کلی فشاری که جریان خون‌ها به رگ وارد می‌کنند، فشار خون نامیده می‌شود. اعداد این فشار باید در حد نرمال بین 12 تا 13.9 باشد و اگر بیشتر از این مقدار باشد، فرد به فشار خون بلا مبتلا است. بالا بودن فشار خون نیز می‌تواند خطراتی مانند سکته قلبی و گرفتگی در عروق قلب ایجاد کند. بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به بیماری فشار خون بالا دچار هستید، حتما سعی کنید که میزان فشار خون را روزانه چک کنید. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه 10 نکته درباره اهمیت داشتن دستگاه فشار خون در خانه بیان می‌کنیم.

۱۰ نکته راجع به اهمیت دستگاه فشار خون در خانه که نمی‌دانید

سلامت نیوز:یکی از فاکتورهای سلامتی همه افراد، میزان طبیعی فشار خون آن‌ها محسوب می‌شود در حالت کلی فشاری که جریان خون‌ها به رگ وارد می‌کنند، فشار خون نامیده می‌شود. اعداد این فشار باید در حد نرمال بین 12 تا 13.9 باشد و اگر بیشتر از این مقدار باشد، فرد به فشار خون بلا مبتلا است. بالا بودن فشار خون نیز می‌تواند خطراتی مانند سکته قلبی و گرفتگی در عروق قلب ایجاد کند. بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به بیماری فشار خون بالا دچار هستید، حتما سعی کنید که میزان فشار خون را روزانه چک کنید. با توجه به اهمیت این موضوع، در ادامه 10 نکته درباره اهمیت داشتن دستگاه فشار خون در خانه بیان می‌کنیم.


1)    انجمن قلب آمریکا (AHA) توصیه می‌کند که افراد با فشار خون بالا باید به‌طور روزانه فشار خود را در خانه کنترل کنند. نظارت در خانه می‌تواند کمک موثری در پیشگیری از افزایش آن و خطرات بعدی باشد.


2)    خوشبختانه دستگاه‌های فشار خون به‌طور گسترده و بدون نیاز به نسخه پزشک قابل تهیه کردن هستند، بنابراین نظارت روزانه، راه‌کار موثر و آسانی برای کنترل وضعیت و بهبود سلامتی شما است.


3)    کنترل فشار خون در خانه می‌تواند در تشخیص زودهنگام بیماری کمک کند.


4)    اگر شما داری بیماری خاصی مانند دیابت و مشکلات کلیوی هستید که منجر به افزایش فشار خون می‌شود، باید نظارت دائم به این فاکتور در خانه داشته باشید.


5)    تنها راه موثر برای تشخیص اینکه استفاده از داروها و یا تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی موثر بوده یا خیر، کنترل روزانه فشار خون در خانه است.


6)    نظارت روزانه فشار خون در خانه می‌تواند به شما احساس مسئولیت بیشتری نسبت به حفظ سلامتی دهد و درنتیجه در بهبود شما نیز موثر خواهد بود.


7)    با کنترل رژیم غذایی، تغییر سبک زندگی، ورزش کردن، استفاده از دارو و کنترل روزانه فشار خون، انگیزه بیشتری بر کنترل فشار خون خواهید داشت. همچنین به‌مرور زمان هزینه‌های درمانی و تعداد مراجعه به کلینیک‌های پزشکی شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد.


8)    فراموش نکنید که برخی افراد به دلیل اضطراب ناشی از مراجعه به پزشک، در کلینیک‌های درمانی فشار خون بالایی دارند. اما درعین‌حال افراد دیگری نیز هستند که فشار خون آن‌ها در جاهای دیگر افزایش می‌یابد و به عبارتی دارای فشار خون پنهان هستند. این افراد با استفاده از دستگاه فشار خون در منزل می‌توانند، فشار خود را روزانه کنترل کنند و از خطرات بعدی پیشگیری نمایند.


9)    معمولا پرفشاری خون یک بیماری بدون علامت شناخته می‌شود؛ بنابراین فقدان علامت نمی‌توان بدون مشکل بودن بیمار را برطرف کند.


10)    افراد مسن غالبا دارای فشار خون بال هستند و باید این فاکتور را روزانه چک کنند. اما خوانان نیز در برخی از موارد به این بیماری دچار  می‌شوند و چک کردن روزانه و هفتگی فشار خون راه‌کار ساده‌ای برای جلوگیری از بیماری‌های دیگر است.


راهنمای خرید انواع دستگاه فشارسنج


1)    فشارسنج جیوه ای
فشارسنج جیوه ای دارای استاندار بالایی در اندازه‌گیری فشار خون است و اعداد در دور طرف آن میزان فشار را نشان می‌دهند. این نوع فشارسنج مزایایی مانند دقت بالایی دارد و عمر مفید آن هم زیاد است. اما درعین‌حال جیوه آن ماده سمی محسوب می‌شود و در صورت شکستن دستگاه، خطرناک است. همچنین حمل‌ونقل آن کمی سخت و سنگین است و برای شنیدن فشار خون باید از گوشی استفاده کرد. بنابراین گزینه مناسبی برای ناشنوایان به شمار نمی‌رود.


2)    فشارسنج دیجیتالی
دستگاه فشارسنج دیجیتالی در موارد بسیار کمی ممکن است فشار خون را اشتباه اندازه‌گیری کند و دقت بالایی دارد. این دستگاه گزینه مناسبی برای کسانی است که نمی‌توانند از دستگاه فشارسنج جیوه ای استفاده کنند. مانیتورهای دیجیتالی در این دستگاه‌های فشارسنج دقت بالایی دارند و کار با آن‌ها آسان است. همچنین نیازی به گوشی پزشکی برای گرفتن فشار ندارد. فشارسنج دیجیتالی نیز در دو نوع مچی و بازویی قابل‌تقسیم است.
در این فشارسنج خطاهای انسانی به میزان زیادی کاهش می‌یابد و همچنین همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند و کار با آن راحت است. اما درعین‌حال قیمت بیشتری نسبت به سایر فشارسنج‌ها دارد؛ اما با خرید قسطی دستگاه فشارسنج می‌توانید به‌راحتی گزینه‌ای مطمئن برای حفظ سلامتی خود در خانه داشته باشید.


3)    فشارسنج عقربه‌ای
فشارسنج عقربه‌ای گزینه‌ای قابل‌حمل است و قیمت کمتری نسبت به نوع جیوه ای دارد. همچنین این دستگاه فنردار است و میزان فشار خون نیز روی صفحه مدرجی نشان داده می‌شود. البته این فشارسنج نیز گزینه مناسبی برای ناشنوایان محسوب نمی‌شود؛ زیرا نیاز به شنیدن فشار خون با گوشی پزشکی است.
در این صفحه ضرورت و اهمیت‌های مختلف دستگاه فشارسنج را باهم مرور کردیم. با توجه به اهمیت کاربرد این ابزار پزشکی در خانه، به شما توصیه می‌کنیم که گزینه مناسب خود را با خرید قسطی دستگاه فشارسنج انتخاب کنید. در این صورت با خیال آسوده می‌توانید هرروز سلامتی فشار خون بزرگ‌ترها را چک کنید و در بهبودی سلامت آن‌ها قدم مثبتی بردارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha