جنوب ایران برای گردشگرها به خصوص در فصل تابستان جاذبه‌های سرگرم کننده زیادی دارد. غواصی، جت اسکی، اسکی روی آب و ... از جمله ورزش‌ها و تفریح‌های پرطرفدار جزیره کیش هستند که در این مطلب جاباما به معرفی انواع تفریح‌های هیجان‌انگیز آبی در جزیره زیبای کیش می‌پردازیم.

جزیره‌ زیبای کیش؛ فرصتی برای تفریح‌های آبی در گرمای تابستان

سلامت نیوز: جنوب ایران برای گردشگرها به خصوص در فصل تابستان جاذبه‌های سرگرم کننده زیادی دارد. غواصی، جت اسکی، اسکی روی آب و ... از جمله ورزش‌ها و تفریح‌های پرطرفدار جزیره کیش هستند که در این مطلب جاباما به معرفی انواع تفریح‌های هیجان‌انگیز آبی در جزیره زیبای کیش می‌پردازیم.

 غواصی و تفریح‌های آبی در کیش

جزیره‌ی کیش از شمال به ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به امارات متحده عربی و از غرب به بحرین و عربستان می‌رسد. طبیعت این جزیره زیبایی‌های بسیاری دارد اما گردشگران اغلب وقتی قصد دارند خستگی طول سال را از تن به در کنند، به آب‌های آرام دریای جنوب تن می‌زنند. در ورزش‌هایی که به مهارت نیاز باشد، مربی‌های مجموعه به شما آموزش‌های لازم را می‌دهند. وقتی استفاده از تجهیزات را یاد گرفتید به تنهایی می‌توانید هرطور که می‌خواهید وقت خود را در دریا بگذرانید. پس اگر به سفری نیاز دارید که در آن هر لحظه را با نشاط و هیجان سپری کنید، جزیره کیش را در گزینه‌های خود قرار دهید. اغلب هتل های کیش و رستوران‌هایی که خدمات خود را در این جزیره به گردشگران ارائه می‌دهند، کارت‌های تخفیف تفریح‌های آبی کیش را در اختیار مسافران هتل قرار می‌دهند. به این ترتیب مسافرهای کیش با اسکله تفریحی و ورزش‌های آبی آشنا می‌شوند.

هتل بین المللی کیش یکی از هتل های نزدیک به اسکله تفریحی است که چشم‌انداز بسیار زیبایی به خلیج فارس دارد. اگر اهل هیجان هستید، حتما در حین رزرو هتل‌های کیش به مسافت هتل تا مرکزهای تفریحی و کلوپ‌های دریایی توجه کنید. نزدیک بودن به دریا از مهم‌ترین ویژگی‌های هتل‌های کیش محسوب می‌شود. برای بررسی و رزرو هتل‌های کیش می‌توانید از سایت جاباما کمک بگیرید. این جزیره زیبا با جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای که دارد هر تابستان میزبان بسیاری از علاقمندان به تفریح‌های دریایی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

 جت اسکی

جت اسکی یکی از تفریح‌های پرطرفدار کیش است که به تنهایی مسافران زیادی را به جزیره کیش جذب می‌کند. این تفریح برای همه سن‌ها مناسب است. شما می‌توانید به کلوپ‌های دریایی مختلف کیش سر زده و جت اسکی را تجربه کنید.

 پاراسل

برای اینکه روی آب‌های خلیج فارس پرواز کنید حتما پاراسل را امتحان کنید. دیدن جزیره وقتی در حال پرواز روی آن هستید، از تفریحات لذت‌بخش کیش است.

 پدل بُرد

برای تجربه تفریحی متفاوت در کیش، حتما سراغ پدل برد بروید. این تفریح آبی بسیار جدید است که به آرامش و تقویت عضلات بدن کمک می‌کند. افرادی که بدنسازی یا یوگا کار می‌کنند، از طرفداران جدی این ورزش آبی هستند. پدل برد نوعی تخته مخصوص برای شناور ماندن روی آب است.

 فلای بُرد

این ورزش برای افرادی مناسب است که آمادگی بدنی کافی داشته باشند. فلای برد تفریحی هیجان‌انگیز است که ورزشکار به کمک جت‌ ‌اسکی‌های خیلی قوی مثل دلفین از آب بیرون می‌آید ، در هوا معلق می‌ماند و پس از مدتی دوباره به داخل آب بازمی‌گردد.

 کایت بردینگ

کایت بردینگ ترکیبی از پاراگلایدر و اسکی روی آب است. در این ورزش از نیروی کشش کایت برای حرکت و نگه‌داشتن تخته اسکیت استفاده می‌شود. کایت بردینگ برای افرادی مناسب است که آمادگی جسمانی و مهارت کافی دارند .

 غواصی

غواصی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین تفریح‌های کیش است. از آنجا که تجهیزات و آموزش استفاده از آنها به مسافران ارائه می‌شوند، خیلی از هتل های کیش با خیالی راحت کارت تخفیف غواصی را به گردشگرها می‌دهند تا این تفریح پر از کشف و لذت را به مسافران خود پیشنهاد داده باشند. دنیای زیر آب‌های خلیج فارس دیدنی‌های بی‌شماری دارد. مربی‌های غواصی با توجه به علاقه و میزان آمادگی بدن شما، قسمت‌های مختلفی از دریا (سایت) را به شما پیشنهاد می‌دهند:

ژوراسیک پارک

در این قسمت از دریا در گذشته انبوهی از مرجان‌ها زندگی می‌کردند. امروز این سایت به کویر زیر آب شهرت دارد که دیدنش خالی از لطف نیست.

بیگ کورال

در این سایت با اکوسیستم زیبای زیر آب مواجه می‌شوید که واقعا خیره کننده است. انواع آبزیان و گیاهان متنوع دریایی را با چشم خود می‌بینید و تصویری از دنیای زیر آب را در ذهنتان ثبت می‌کنید.

سازه‌های مثلثی و دایره‌ای

سازه‌های مثلثی و دایره‌ای این سایت را به زیستگاهی مصنوعی برای آبزیان بدل کرده‌اند. بازدید از این قسمت، غواص‌های خلیج فارس را به وجد می‌آورد. آبزیانی مانند طوطی ماهی، گله‌های باراکودا، پروانه ماهی، دسته‌های سرخو و … در این منطقه دیده می‌شوند.

کشتی سنگالی داما

کشتی سنگالی داما جنوب شرقی کیش دفن شده و حالا به یک زیستگاه مصنوعی برای آبزیان این منطقه تبدیل شده است. غواصی در سایت کشتی داما به مهارت خاصی نیاز ندارد ولی ورود به کشتی، نیاز به دوره‌های مخصوص ورود به کشتی دارد.

ساترن کرک

بازدید از این سایت دریا به دلیل دوری از جزیره به غواص‌های تازه کار پیشنهاد نمی‌شود. با این حال اگر در غواصی ماهرید ، سفر به این بخش زیبا از دنیای زیر آب را فراموش نکنید. این سایت به صورت شکافی پله‌ای تا اعماق دریا ادامه دارد.

معرفی تفریح‌های آبی کیش به آخر نرسیدند. بازدید از کشتی‌های تفریحی، قایق سواری، ماهیگیری و ... نیز از تفریح‌های مثال زدنی کیش هستند.

از آنجا که تابستان برای سفر به کیش فصل شلوغی است، قبل از خرید قطعی بلیت محل اقامت خود را در کیش رزرو کنید. برای رزرو هتل در کیش یا هر نقطه‌ای از ایران می‌توانید از جاباما کمک بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha