دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 315924

از نشانه‌های التهاب مثانه می‌توان به احساس دفع مکرر و به مقدار کم ادرار و احساس سوزش ادرار اشاره کرد. تغذیه و انتخاب مواد غذایی نقش مهمی روی رفع التهاب مثانه دارد.التهاب مثانه بیماری شایعی است که معمولا به دنبال عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود.تقریباً از هر سه زن یک نفر در طی دوران زندگی خود به التهاب مثانه دچار می‌شود و این وضعیت در زنان ۲۵ تا ۵۴ سال شیوع بیشتری دارد.

چگونه التهاب و عفونت مثانه را برطرف کنیم؟

سلامت نیوز:از نشانه‌های التهاب مثانه می‌توان به احساس دفع مکرر و به مقدار کم ادرار و احساس سوزش ادرار اشاره کرد. تغذیه و انتخاب مواد غذایی نقش مهمی روی رفع التهاب مثانه دارد.التهاب مثانه بیماری شایعی است که معمولا به دنبال عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود.تقریباً از هر سه زن یک نفر در طی دوران زندگی خود به التهاب مثانه دچار می‌شود و این وضعیت در زنان ۲۵ تا ۵۴ سال شیوع بیشتری دارد. 

علایم التهاب مثانه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،احساس دفع مکرر و دفع مقدار کم ادرار هر نوبت به همراه درد و احساس سوزش از علایم اصلی این بیماری است.معمولا ادرار بوی تندی دارد و ممکن است حاوی خون باشد.

 مواد غذایی مفید برای رفع التهاب مثانه

آب زغال اخته حاوی فیتونوترینتی است که از اتصال اشرشیاکلی به دیواره مجرای ادراری جلوگیری می‌کند و باعث خروج آن از مثانه به ادرار می‌شود.مصرف روزانه ۳۰۰ میلی لیتر آب زغال اخته می تواند برای پیشگیری از اتصال اشرشیاکلی  کافی باشد.بلوبری حاوی مقادیر کمتری از همین فیتونوترینت است و به نظر می‌ رسد برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی مثانه مفید است.کرفس به دفع اسید اوریک کمک می‌کند. مصرف آن سه بار در روز می‌تواند مفید باشد.سیر حاوی آنتی بیوتیک طبیعی است و مصرف منظم آن به مبارزه با عفونت کمک می‌کند.

  مواد غذایی که باید از مصرف آن پرهیز کرد

1- قهوه، چای و کولا

2- داروهای سرماخوردگی که حاوی کافئین هستند باعث تحریک بیشتر مثانه می‌شوند.

3- مرکبات، غذاهای ادویه دار، گوجه فرنگی و شکلات نیز ممکن است علایم را تشدید کند.

4- نوشیدن ۳۰۰ میلی لیتر آب هر ۲۰ دقیقه به دفع میکروب و پاک شدن مجرای ادرار کمک می‌کند.

5- مصرف بی کربنات سدیم حل شده در ۳۰۰ میلی لیتر آب دو بار در روز به کاهش اسیدیته ادرار کمک می‌کند. 

6- مکمل ویتامین A و ویتامین C به پیشگیری از عفونت ادراری کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha