دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 315947

زالزالک قرن‌هاست که دارویی گیاهی برای درمان مشکلات گوارشی، نارسایی قلبی و فشار خون بالا به شمار می‌رود و در طب سنتی چینی جایگاه مهمی دارد. در ادامه خواص زالزالک برای سلامتی را شرح می‌دهیم.

۱۱ خاصیت شگفت‌انگیز زالزالک برای سلامتی

سلامت نیوز: زالزالک قرن‌هاست که دارویی گیاهی برای درمان مشکلات گوارشی، نارسایی قلبی و فشار خون بالا به شمار می‌رود و در طب سنتی چینی جایگاه مهمی دارد. در ادامه خواص زالزالک برای سلامتی را شرح می‌دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین از parsiday، زالزالک دارای خواص بی‌شماری برای سلامت بدن است؛ زالزالک هم خواص دارویی دارد و هم می‌توان به عنوان مصارف آشپزی از آن استفاده کرد. زالزالک دارای بیوفلاونوئید و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت قلب بسیار مفید است.

کسانی که مشکلات قلبی دارند و این مشکلات ارثی هستند می‌توانند زالزالک میل کنند. جالب است بدانید که زالزالک برای درمان استرس و اضطراب نیز مفید است. شما می‌توانید برای داشتن سلامت جسم زالزالک را به رژیم خود اضافه کنید.

زالزالک میوه پرفایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی‌توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند، به همین جهت خلاصه‌ای از خواص زالزالک را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

 خواص آنتی اکسیدان های زالزالک

زالزالک دارای آنتی اکسیدان‌های زیادی است که با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه می‌کند. رادیکال‌های آزاد موجود در بدن اگر به صورت کنترل شده در نیایند باعث می‌شود که بیماری‌های مختلف فرد را درگیر کند. رادیکال‌های آزاد باعث می‌شود که پیری زودرس رخ داده و بیماری‌های قلبی افزایش پیدا کند.

درمان استرس و افسردگی

در طب سنتی از زالزالک برای درمان اختلالات روانی مانند اضطراب و استرس و افسردگی استفاده می‌شود. زالزالک برای درمان پرفشاری خون بسیار موثر است. کسانی که اضطراب دارند می‌توانند زالزالک را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

زالزالک با تاثیر گذاری بر روی سطح هورمون‌ها باعث می‌شود که تنش‌های روحی و جسمی برطرف شود. شاید جالب باشد که بدانید که در زمان‌های گذشته از این خوراکی خوشمزه به عنوان درمان دلشکستگی استفاده می‌شود. شما می‌توانید زالزالک را در رژیم روزانه خود بگنجانید.


درمان نارسایی‌های قلبی

زالزالک برای درمان نارسایی‌های قلبی بسیار مفید است، نارسایی قلب بیماری است که در آن پمپاژ خون به دیگر اعضای بدن به درستی انجام نمی‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که زالزالک باعث درمان نارسایی قلبی می‌شود.

زالزالک باعث می‌شود تا نارسایی قلبی در مرحله یک و دو برطرف شود. همچنین زالزالک می‌تواند برای درمان خستگی و تنگی نفس مفید باشد. زالزالک را می‌بایست به همراه داروهای نارسایی قلبی مصرف کنید تا تاثیر آن دوچندان شود.


افزایش قدرت و انرژی بدن

همانطور که بالا گفته شد زالزالک می‌تواند باعث منبسط شدن رگ‌های خونی شود. این امر باعث می‌شود که گردش خون به درستی در سراسر بدن انجام شود. اکسیژن رسانی صحیح به کل بدن باعث می‌شود که سطح انرژی فرد بالا رفته و متابولیسم در سطح مناسبی انجام شود. اگر می‌خواهید انرژی خود را افزایش دهید بهتر است زالزالک میل کنید.


تتنظیم دستگاه گوارش

زالزالک دارای ترکیبات ارگانیک است که باعث می‌شود تا با آنزیم‌های روده‌ای ترکیب شده و گوارش را بهبود ببخشید. علاوه بر موارد گفته شده زالزالک دارای فیبر است که باعث می‌شود هضم غذا بهتر انجام شود و برای درمان یبوست موثر است.


پیشگیری از ابتلا به آنژین

آنژین دلایل مختلفی دارد؛ یکی از دلایل ایجاد آنژین در بدن جریان کم خون به قلب است که زالزالک به کمک این مشکل می‌آید. زالزالک باعث می‌شود رگ‌های خونی منبسط شده و جریان خون افزایش پیدا کند. ماهیچه‌های قلب را می‌توان به کمک زالزالک بهبود بخشید و این خوراکی باعث خلاص شدن بدن از سدیم می‌شود.


کاهش کلسترول خون

کلسترول بالا در بدن باعث می‌شود که خطر بیماری‌های قلبی انسان را تهدید کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف زالزالک باعث می‌شود تری گلیسیرید خون کاهش پیدا کند. برای درمان طبیعی کلسترول بالا می‌توان زالزالک را میل کرد.


تقویت سیستم ایمنی بدن

زالزالک دارای ویتامین سی فراوان است، همین امر باعث می‌شود تا فعالیت سلول‌های سفید خون تقویت شده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود. زالزالک دارای آنتی اکسیدان مفید برای بدن نیز است.


درمان بیماری های پوستی

زالزالک را می‌توانید به صورت موضعی بر روی پوست خود قرار دهید. ترکیبات ارگانیک موجود در زالزالک باعث می‌شود که خارش نارشی از درمان زخم‌ها کم شود و اگزما و پسوریازیس را می‌توان به‌راحتی به کمک زالزالک درمان کرد.


درمان فشار خون بالا

کسانی که با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند زالزالک میل کنید. زالزالک باعث می‌شود تا فشار خون بالا کنترل شود. تحقیقات نشان می‌دهد که زالزالک باعث می‌شود تا فشار خون دیاستولیک به‌راحتی درمان شود.


درمان عفونت‌های روده‌ای

زالزالک می‌تواند برای درمان عفونت‌های روده‌ای بسیار موثر باشد، زالزالک دارای مواد مغذی است که باعث می‌شود کرم‌های نواری موجود در روده پاکسازی شود.

► منع مصرف با برخی داروها

زالزالک خواص بسیار برای بدن دارد، البته باید توجه داشته باشید که مصرف این میوه به صورت همزمان با داروهای مرتبط با فشار خون، دستگاه گوارش و قلب باید حتما با مشورت پزشک متخصص انجام شود، زیرا ممکن است باعث تشدید بیماری شود.


► مصرف بیش از حد ممنوع

مصرف بیش از حد هر ماده غذایی می‌تواند مشکلاتی برای بدن به وجود آورد، زالزالک هم از این قاعده مستثنا نیست و مصرف بیش از حد این میوه می‌تواند مشکلاتی مثل حالت تهوع و استفراغ، تپش قلب و خواب‌آلودگی و سردرد به وجود آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha