جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 316113

دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و سونوگرافی و .. به هیچ عنوان ملزومات درمان کرونا نیستند و یا اینکه مستقیما چنین کاربردی ندارند.

سلامت نیوز-*مهدی اسفندیار:  دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و سونوگرافی و .. به هیچ عنوان ملزومات درمان کرونا نیستند و یا اینکه مستقیما چنین کاربردی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز، صورتجلسه خرید ۲۵۰ میلیون دلاری وزارت بهداشت در روزهای پایانی عمر صدارت نمکی جالب است در حالیکه این صورتجلسه برای کارشناسان سوالاتی را مطرح می کند که ۵ نقد اساسی را می توان بر آن متصور شد:

۱_ وزیر جدید بهداشت ممکن است با استراتژی دیگری با کووید مقابله کند و نباید منابع را از دست بدهد.


۲_ دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس و سونوگرافی و .. به هیچ عنوان ملزومات درمان کرونا نیستند و یا اینکه مستقیما چنین کاربردی ندارند.

۳_ دستور رهبری بر تامین هرچه سریعتر واکسن است نه درمان چرا در این شرایط کشتار جمعی منابع به طرف دارو و تجهیزات هدایت می شود؟


۴_ در بند ۲ تولید داخل کنار گذاشته می شود که استدلال آن چندان مورد قبول نیست چون تولیدات داخل در صورت وجود کالا یا توانایی در تامین زودتر از فرایند واردات باید اصل باشد.


سوال مهم تر این است که چرا نمکی با این همه پول و اعتبار ارزی و دلاری معتقد است منابع کافی برای واکسن نیست و یا اینکه وزارتخانه را با دست خالی اداره می کند؟؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha