عضو کمیسیون حقوقی مجلس، با بیان اینکه دولت لایحه تامین هزینه های درمان را به مجلس ارائه کند، یادآور شد: تمام هزینه های درمانی بیماران کرونا؛ همچنین افراد دارای بیماری های خاص که توان خرید دارو را ندارند توسط دولت پرداخت شود.

دولت لایحه تامین هزینه های درمانی کرونا را ارائه کند

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون حقوقی مجلس، با بیان اینکه دولت لایحه تامین هزینه های درمان را به مجلس ارائه کند، یادآور شد: تمام هزینه های درمانی بیماران کرونا؛ همچنین افراد دارای بیماری های خاص که توان خرید دارو را ندارند توسط دولت پرداخت شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سید کاظم دلخوش، با اشاره به گذشت حدود دو سال از شیوع بیماری کرونا و سخت شدن تحمل شرایط بهداشتی برای مردم، اظهار کرد: طبیعی است که رعایت پروتکل های بهداشتی خسته کننده شده باشد، اما باید همچنان رعایت کنیم تا این بیماری در تمام دنیا از بین برود.

وی از دولت خواست امکانات و تسهیلات مورد نیاز کادر درمان را فراهم کند و افزود: باید به وضعیت پرستاران طرحی و شرکتی که شغل ثابت ندارند، رسیدگی شود تا برای آنان دلگرمی ایجاد کنیم.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با تاکید بر لزوم کمک گرفتن از ظرفیت های سپاه و بسیج جهت مدیریت شرایط کرونایی، عنوان کرد: در شرایط فعلی که با موج بیماری مواجه هستیم باید همه امکانات را بسیج کنیم و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند، شاهد ورود ارتش و سپاه به مقوله مدیریت بیماری هستیم.

دلخوش، با بیان اینکه سپاه می تواند در بحران ها مشکلات کشور را حل کند، گفت: امروز نیز کمک به کادر درمان بسیج گونه است و باید همگان پای کار باشند.

وی از مردم خواست به محدودیت های تردد بین شهری و بین استانی توجه داشته باشند و تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد آماده سفر هستند و به محض اعلام تعطیلات کرونایی، به مسافرت می روند؛ البته عملکرد دستگاه های مربوطه نیز در مدیریت سفرها بسیار مهم است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به ترافیک سنگین محورها با وجود شرایط سخت کرونایی، خاطرنشان کرد: مردم باید شرایط بیماری را مراعات کنند و همکاری لازم را با ستاد کرونا داشته باشند.

وی با بیان اینکه کرونا به افراد فاقد شغل و درآمد به ویژه کاسبان و دست فروشان و گروه های هنری و ورزشی و مداحان و... آسیب زده است، اضافه کرد: دولت باید از این افراد حمایت کند، زیرا طبق فرمایش رهبر انقلاب، کرونا مسئله اول و فوری کشور است و دولت نباید فقط به فکر تامین امکانات درمانی باشد، بلکه مشکلات مالی اصناف نیز در دستور کار قرار گیرد.

دلخوش، از آمادگی مجلس برای همکاری با دولت جهت برداشت از صندوق توسعه ملی خبر داد و بیان کرد: تخصیص اعتبار به بخش های مورد نیاز همراه با نظارت خواهد بود.

نماینده صومعه سرا در مجلس، با بیان اینکه دولت لایحه تامین هزینه های درمان را به مجلس ارائه کند، یادآور شد: تمام هزینه های درمانی بیماران کرونا؛ همچنین افراد دارای بیماری های خاص که توان خرید دارو را ندارند توسط دولت پرداخت شود تا به ایجاد آرامش در جامعه کمک کنیم.

وی از ترخیص سرم های وارداتی در گمرک خبر داد و با تاکید بر لزوم جلوگیری دولت از گران شدن کالاها به ویژه کالاهای پزشکی، اظهار کرد: کالاها نباید در گمرک بماند و در این راستا دستگاه های نظارتی باید وارد عمل شوند تا افراد سودجو فرصت پیدا نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha