معاون درمان وزارت بهداشت در ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بر تداوم خدمات کلینیک‌های تخصصی سرپایی در ایام تعطیلات و نحوه تجویز داروها تاکید کرد.

فعالیت کلینیک‌های سرپایی کرونا در تعطیلات

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت در ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، بر تداوم خدمات کلینیک‌های تخصصی سرپایی در ایام تعطیلات و نحوه تجویز داروها تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،معاون درمان وزارت بهداشت در ابلاغیه ای به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، بر تداوم خدمات کلینیک‌های تخصصی سرپایی در ایام تعطیلات و نحوه تجویز داروها تاکید کرد.


متن این ابلاغیه به شرح زیر است:با عنایت به  گسترش سویه دلتا کووید 19 همزمان با نیاز به ارائه  سایر خدمات درمانی، ضروری است دستور فرمایید:
1- همه کلینیک‌های تخصصی سرپایی، به ویژه کلینیک‌های تنفسی وابسته به مراکز دانشگاهی، خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی تحت پوشش به صورت شبانه روزی در ایام تعطیلات سراسری اعلام شده از طرف ستاد ملی کرونا، کما فی السابق فعال  بوده و بر نحوه فعالیت آن ها به صورت مستمر نظارت شود.
2- با توجه به شواهد مبنی بر عدم تاثیر داروی فاویپیراویر در درمان بیماران کووید 19 از تجویز آن خودداری شود. 


3- تجویز داروی رمدیسیویر برای درمان بیماران کووید 19 مطابق پروتکل ابلاغی، در صورت ابتلای ریوی و وجود علایم تنفسی صرفاً در کلینیک‌های بستری موقت و موارد بستری در بیمارستان مجاز است.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha