وزیر بهداشت و درمان گفت: قانون تعرفه گذاری باید به طور جدی مورد تجدید نظر قرار گیرد و به صورت علمی تعیین شود.

مشکلات مزمن حوزه سلامت فقط با برنامه ریزی علمی قابل حل خواهد بود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر کامران باقری لنکرانی در دومین هم اندیشی اساتید علوم پزشکی کشور در تالار امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: وزارت بهداشت با نیازهای مردم سروکار دارد و تحقیقات کاربردی با این مقوله عجین هستند از همین رو دوباره از اعضای هیئت علمی برای مشارکت در ارائه این تحقیقات دعوت به عمل می آوریم.

وی که خود را دهمین وزیر بهداشت پس از انقلاب اسلامی خواند با گلایه از سخنان برخی افراد گفت: سخنان خود را طوری بیان کنید که میان مقام مسئول و فرد آن سوی میز تفاوتی نباشد زیرا شما هم زمانی مسئول بوده اید.

وزیر بهداشت برخی مشکلات حوزه سلامت را مزمن توصیف کرد و گفت: این مشکلات مزمن تنها با برنامه ریزی علمی قابل حل خواهد بود. اگر بخواهیم در یک شاخص بهداشتی تغییری ایجاد کنیم باید پس از آنالیز درست آن و تبدیل به یک برنامه اجرایی آن را عملیاتی کنیم.

وی در خصوص تعرفه های پزشکان نیز خاطرنشان کرد: قانون تعرفه گذاری باید به طور جدی مورد تجدید نظر قرار گیرد و به صورت علمی تعیین شود. درست است که در کشور تعرفه ها واقعی نیست اما قدرت خرید نیز مشخص است و باید برای ارائه کننده و دریافت کننده خدمات بخش سلامت یک قدرت خرید مشخص درنظر گرفت.

لنکرانی افزود: نظام تعرفه گذاری در شورای عالی بیمه تعیین می شود و وزارت بهداشت تنها یک رای دارد بنابراین بهتر است اینگونه نباشد و از این وضعیت خارج شود. اما امیدواریم این مسئله به زودی حل شود. اقتصاد سلامت، تعرفه ها و نظام های مالی این بخش از ضعف های عمده ای برخوردارند و این مسئله برای لایه های تصمیم گیری به طور دقیق مشخص نیست.

وی وزارت بهداشت را یک خانواده بزرگ خواند که حداقل حقی که بر گردن اعضای هیئت علمی آن دارد، تقاضای همکاری مستمر و دقیق و علمی است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha