محققان در نتیجه یک مطالعه ادعا می‌کردند نوزادانی که در همه‌گیری کرونا متولد می‌شوند، از ضریب هوشی پایین‌تری برخوردارند.

ضریب هوشی پایین رهاورد تولد در همه‌گیری کرونا

سلامت نیوز:محققان در نتیجه یک مطالعه ادعا می‌کردند نوزادانی که در همه‌گیری کرونا متولد می‌شوند، از ضریب هوشی پایین‌تری برخوردارند. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه دیلی میل، تحقیقات نشان می دهد نوزادان سه ماهه اکنون در تست های هوش حدود ۸۰ نمره می گیرند، در حالی که این نمره قبل از شیوع ویروس کرونا، ۱۰۰ بود.


بر اساس نتایج این مطالعه، کودکانی که در دوران همه گیری کووید متولد می شوند، به دلیل کاهش تعاملات در زمان قرنطینه، ضریب هوشی پایین تری دارند.


محققان دانشگاه «براون» در «رود آیلند» متوجه شدند، نوزادانی که از مارس ۲۰۲۰ متولد شده اند، از مهارت های شناختی، کلامی و حرکتی بدتری نسبت به کودکانی برخوردار بودند که قبل از کرونا به دنیا آمده اند.


میانگین ضریب هوشی برای کودکان سه ماهه تا سه ساله از حدود ۱۰۰ در دهه قبل از همه گیری به ۷۹ در طول همه گیری کووید-۱۹ کاهش یافته است.
محققان همچنین متذکر شدند که ترک تحصیل در پسران و افراد فقیرتر بیشتر مشاهده شد. قرنطینه به این معناست که کودکان تعامل کمتری با دنیای خارج دارند که منجر به افت تکان دهنده تکامل شناختی آنها می شود.


به گفته محققان، این موضوع که آیا افت تکاملی در کودکان در زندگی بعدی آنها تأثیر می گذارد یا نه هنوز مشخص نیست. 
با این حال دکتر «شان دئونی»، متخصص اطفال و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت که این افت ضریب هوشی قابل توجه است. این موضوع کم اهمیتی نیست و معمولا چنین رخدادهایی خارج از اختلالات شناختی عمده بروز نمی کنند.


محققان همچنین متوجه شدند کودکانی که پیشینه اجتماعی و اقتصادی پایین تری داشتند، در این آزمایش ها از وضعیت بدتری برخوردار بودند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.


جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.


بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت سوی دلتا که اولین بار در هند مشاهده شد، حداقل در ۱۳۲ کشور در سراسر جهان شناسایی شده است. سازمان جهانی بهداشت سویه دلتا را "مسری‌ترین سویه از انواع شناسایی شده ویروس کرونا" اعلام کرده است. 

ترحمه از خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha