تر بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت دیروز گفت: برای اجرای واکسیناسیون کامل به ۱۶۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که از این مقدار حداکثر ۲۰ میلیون دوز را تولید داخلی ما می‌تواند تامین کند؛ درنتیجه شکی در لزوم واردات واکسن نیست. عین‌اللهی گفته است که انعقاد یک قرارداد برای واردات ۳۰ میلیون دوز از چین در حال انجام است و ۲۰ میلیون دوز هم برکت تامین می‌کند.

سلامت نیوز: دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت دیروز گفت: برای اجرای واکسیناسیون کامل به  ۱۶۰ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که از این مقدار حداکثر ۲۰ میلیون دوز را تولید داخلی ما می‌تواند تامین کند؛ درنتیجه شکی در لزوم واردات واکسن نیست. عین‌اللهی گفته است که انعقاد یک قرارداد برای واردات ۳۰ میلیون دوز از چین در حال انجام است و ۲۰ میلیون دوز هم برکت تامین می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،این خبر حاکی است، 12تیرماه گذشته محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام وعده داده بود: «ما تا پایان شهریورماه قطعاً بیش از ۵۰ میلیون دوز واکسن کوو ایران برکت را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.»
اما روند تولید واکسن داخلی با توجه به روند فعلی چندان مطابق وعده‌های مسئولان آن نیست، مگر در دو هفته آینده اتفاق ویژه‌ای رخ دهد که برکت بتواند 50 میلیون دوز تولید کند. ضمن این‌که وزیر پیشنهادی بهداشت هم روی 50میلیون حساب باز نکرده است. در همین زمینه جمشیدی رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت 18 مرداد گفت:تا 17مرداد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کوو ایران برکت برای واکسیناسیون سراسری به وزارت بهداشت تحویل داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha