آمار اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی سال جاری نزدیک به ۴۵۰۰ مراجعه و ۳۶۰۰ اهدای خون ثبت شد.

۴۵۰۰ مراجعه برای اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی

سلامت نیوز: آمار اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی سال جاری نزدیک به ۴۵۰۰ مراجعه و ۳۶۰۰ اهدای خون ثبت شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان تهران، مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم و سوگواری سرور شهیدان با اعلام این مطلب گفت: آمار اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در سال جاری به حدود ۳ هزار و ۶۰۰ واحد رسید که  حدود ۹۰۰ نفر به دلایل مختلف پزشکی از اهدای خون معاف شدند.


بنا بر این گزارش مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به تاثیر پذیری آمار اهدای خون از گرمای هوا و اوج گیری موج پنجم کرونا در استان تهران گفت: هر شرایطی که پیش می آید نیاز به خون و فراورده های آن یک نیاز مستمر و همیشگی است.


مهدی زاده تاکید کرد: نذر خون ادبیات مهمی است که چند سالی است وارد فرهنگ نذر و سوگواری محرم شده و به منظور تامین خون مورد نیاز بیماران از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر پویش نذر خون با عنوان نجات جان یک انسان نذر امسال من؛ در مراکز انتقال خون استان تهران درحال انجام است.


وی با تاکید بر دایر بودن اعمال جراحی و نیاز مستمربیماران خصوصا بیماران تالاسمی گفت: از شهروندان دعوت می کنیم تا با اهدای خون در نجات جان هموطنان مشارکت کنند. داوطلبان اهدای خون می توانند با مراجعه به سایت نوبت دهی زمان مناسبی را برای اهدای خون انتخاب و درفرصت مقتضی به این منظور به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha