همیشه یک روش کاری یا درمانی دارای مزایا و معایب خاصی است که اگر کسی گفت این روش معایبی ندارد و تمام نکات مربوط به آن مثبت است، مطمئن باشید یک جای کار مشکل دارد و نمی‌توان به‌راحتی به این روش اعتماد کرد. ما در این مقاله می‌خواهیم در خصوص معایب کاشت مو بیشتر با هم‌صحبت کنیم.

معایب خطرناک کاشت مو در کلینیک ها که باید بدانید

سلامت نیوز: همیشه یک روش کاری یا درمانی دارای مزایا و معایب خاصی است که اگر کسی گفت این روش معایبی ندارد و تمام نکات مربوط به آن مثبت است، مطمئن باشید یک جای کار مشکل دارد و نمی‌توان به‌راحتی به این روش اعتماد کرد. ما در این مقاله می‌خواهیم در خصوص معایب کاشت مو بیشتر با هم‌صحبت کنیم.

معایب کاشت مو

انواع عوارض و معایب ترمیم مو، کاشت مو

کاشت مو یکی از روش‌های ابتدایی ترمیم مو به شیوه تهاجمی است که توانست با ورود خود به بازار سهم زیادی از متقاضیان درمان طاسی و یا ترمیم مو را جذب خود نماید. در کنار کاشت موی طبیعی به‌مرور زمان شیوه‌های دیگری از ترمیم مو نیز برای متقاضیان استفاده از درمان‌های طاسی اضافه گردید که متداول‌ترین نوع آنها پروتز مو هوپو و کلاه‌گیس است. اما نکته‌ای که در این مقاله قرار است ما به آن بپردازیم معایب روش‌های مختلف کاشت مو است. در کنار تهاجمی بودن و دردسرهای قبل و بعد از شیوه‌های دارای خونریزی، معایبی دیگر نیز قابل‌مشاهده است که با هم به بررسی آن می‌پردازیم.

نکته قابل توجه در عوارض و معایب کاشت مو این است که متاسفانه بسیاری از کلینیک ها امروزه اطلاعی از عوارض آن به مشتریان خود نمی‌دهند. همانطور که در گزارش سایت نمناک درج شده است می‌توانید لیست معایب و عوارض کاشت مو را در اینجا بخوانید.

انواع روش‌های کاشت مو به روش تهاجمی

روش تهاجمی ترمیم به روش FUT

این روش یکی از شیوه‌های کاشت موی طبیعی است که بسیار تهاجمی بوده و دارای خونریزی فراوان است. چرا که یک نوار ۱ یا دوسانتی از بانک مو برداشته می‌شود. سپس با استفاده از یک میکروسکوپ فوق‌العاده قوی، فولیکول‌های مو جدا شده و به ناحیه مو پیوند زده می‌شود.

روش تهاجمی ترمیم به روش FIT

در روش FIT که نسبت به شیوه قبلی FUT درصد خونریزی و تهاجمی کمتری را متوجه فرد متقاضی می‌کند. برای انجام پیوندهای جدید، هیچ‌گونه برشی در پوست سر ایجاد نشده و موهای موردنیاز به‌صورت تکی به ناحیه موردنظر پیوند زده می‌شوند. باتوجه‌به این‌که انجام این جراحی به زمان زیادی نیاز دارد، ممکن است برای پیوند تمام فولیکول‌های موردنیاز، ۲ روز زمان نیاز باشد.

روش تهاجمی ترمیم به روش SUT

SUT شیوه‌ای شبیه روش FIT و یا به عبارتی این روش را می‌توان ارتقاء یافته روش کاشت موی فوق دانست. چرا که در این روش پیوند فولیکول‌ها از طریق یک دستگاه واسط انجام می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود نه‌تنها احتمال آسیب به گرافت های مو کاهش پیدا کند، بلکه سرعت انجام جراحی نیز بیشتر می‌شود.

عوارض کاشت مو

معایب و عوارض کاشت مو

همان طور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، کاشت مو یکی از روش‌هایی است که به دلیل تهاجمی بودن خواستار مراقبت‌های قبل و بعد از عمل بسیاری می‌باشد. دراین‌بین معایبی در این شیوه ترمیم مو وجود دارد که به‌صورت کوتاه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • تورم ناحیه پیوند و بانک مو
  • ترک پوست سر
  • قرمزی پوست سر
  • نکروز پوست سر
  • تورم پیشانی و دور چشم
  • معایب انواع مختلف شیوه‌های کاشت مو
  • مشکلات کاشت مو به روش FUT
  • اسکار یا جای زخم، از معایب کاشت مو FUT
  • درد ماندگار
  • بی‌حسی طولانی‌مدت
  • ریزش موی شوکی
  • سکسکه
  • عوارض کاشت مو به روش FIT و SUT
  • اسکارهای نقطه‌ای
  • تخریب بانک مو
  • کیست‌های زیرپوستی

کلینیک کاشت مو

عوارض کاشت مو در ناحیه پیوند مو

یکی از مهم‌ترین دسته‌های مربوط به معایب کاشت مو مربوط به عوارض و مشکلات ایجاد شده در ناحیه پیوند مو است. روش‌های کاشت مو معمولاً از نظر تکنیک برداشت و استخراج فولیکول‌ها از بانک مو دارای تفاوت‌هایی هستند و از نظر تکنیک کاشت فولیکول‌ها در ناحیه طاسی سر یکسان می‌باشند. این روش ممکن است با استفاده از ابزارهای دستی یا دستگاه‌های کاملاً اتوماتیک انجام گیرد. مشخص است که استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی‌های پیشرفته عوارض کاشت مو در ناحیه پیوند را کم می‌کند، اما همچنان برخی از عوارض وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  1. خونریزی
  2. ریزش موی شوکی
  3. تورم
  4. خط رویش ضعیف
  5. رشد کم گرافت ها
  6. جوش و التهاب فولیکول ها

برای عفونی شدن زخم‌های سر نگران باشیم؟

عفونت در ناحیه تحت درمان شما، یکی از موارد نادری است که بعد از استفاده از این روش برای شما ایجاد می‌شود و جای نگرانی زیادی برای شما ندارد. عفونی شدن زخم‌های ایجاد شده یک عارضه نادر است که با استفاده از برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها و همچنین کرم‌های مخصوص، قابل‌رفع است. البته به‌خاطر داشته باشید که اگر در انتخاب کلینیکی که این جراحی در آن انجام می‌شود دقت کنید، احتمال ابتلا به عفونت بسیار کاهش پیدا می‌کند. چرا که این عارضه جانبی معمولاً به دلیل بهداشت ضعیف در حین انجام جراحی ایجاد می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha