طی 7 روز گذشته، از هر یك میلیون نفر 1213 نفر به دلیل ابتلا به كرونا فوت كرده‌اند.

ایران ، رتبه سوم جهان در مرگ روزانه كرونا

سلامت نیوز: طی 7 روز گذشته، از هر یك میلیون نفر 1213 نفر به دلیل ابتلا به كرونا فوت كرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، خبر جدیدی نیست كه بنویسیم دیروز باز هم آمار مرگ مبتلایان كرونا در كشور ركورد زد. طبق اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز اول تا دوم شهریور ماه، 709 نفر از مبتلایان كرونا در كشور فوت كردند كه این عدد نسبت به فوتی‌های شبانه‌روز 31 مرداد تا اول شهریور (610 نفر) با افزایش 16.2 درصدی همراه بوده است.

709 مرگ كرونایی در یك شبانه‌روز، در كل ایام شیوع كرونا در كشور، یك عدد بی‌سابقه است اما به نظر می‌رسد كه این عدد در روزهای آینده، باز هم افزایش خواهد یافت چون با وجود تكذیب و اصرار مسوولان انتظامی درباره صفر بودن حتی یك سفر غیرمجاز در تعطیلات 6 روزه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی، حالا روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در گفت‌وگوهای خبری با مجریان شبكه‌های تلویزیونی، معترفند كه اتفاقا در این تعطیلات 6 روزه و در حالی كه انتظار خوش‌بینانه دولت این بود كه با مسدود شدن جاده‌های بین استانی در سراسر كشور، سفرهای تفریحی كاهش یافته و بار بیماری كم شود اما اگرچه در همان روزهای مسدودی جاده‌ها، از حجم تردد خودروهای دارای پلاك غیربومی كاسته شده اما بازهم تعداد مسافران و افراد غیر بومی با خودروی شخصی، به ویژه در استان‌های شمال و جنوب كشور،

بسیار زیاد بوده و دلیل این اتفاق هم چیزی نیست جز برنامه‌ریزی هنجارشكنان برای تعجیل در حركت به سمت مقاصد گردشگری پیش از انسداد 6 روزه جاده‌ها. علاوه بر این، تصاویر و اخباری كه از تراكم و فشردگی جمعیت هنجارشكن مشغول به عزاداری در هیئات مذهبی كه دور از چشم بازرسان انتظامی و بهداشتی، پروتكل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را نادیده گرفته و حتی علم‌گذاری و تعزیه برگزار كردند هم، پیش آگهی انتظار مرگ بیشتر به دنبال ابتلاهای بیشتر در روزهای آینده است. طبق گزارش رسمی وزارت بهداشت، در شبانه‌روز اول تا دوم شهریور، 40 هزار و 623 مبتلای جدید در كشور شناسایی شده كه از این تعداد، ۵ هزار و ۴۸۷ نفر بستری شده‌اند. به استناد نتایج سه روزه جدول WORLDMETERS ایران برای سومین روز متوالی همچنان از بابت آمار مرگ روزانه مبتلایان كرونا، در ردیف سوم جدول است به این معنا كه فقط دو كشور اندونزی و روسیه، مرگ روزانه بیشتر از ایران گزارش كرده‌اند و در 200 كشور جهان، مرگ روزانه مبتلایان كرونا، با كاهش قابل توجهی همراه بوده است. علاوه بر این، رتبه ایران در این جدول از بابت تعداد كل مبتلایان هم به ردیف یازدهم تنزل پیدا كرده در حالی كه هفته‌های قبل، رتبه جهانی ایران، ردیف 13 جدول بود. بنا به آمارهای جهانی، طی 7 روز گذشته، در ایران و از هر یك میلیون نفر جمعیت، 55 هزار و 813 نفر، به كرونا مبتلا شده و از هر یك میلیون نفر جمعیت كشور هم 1213 نفر به دلیل ابتلا به كرونا فوت كرده‌اند.

افزایش ابتلای روزانه، تداوم صعود مرگ روزانه، هشدار روسای بیمارستان‌ها بابت بستری‌های طولانی‌تر و بدحال‌تر شدن بیماران و همچنین نابرابری تعداد ترخیصی‌ها به نسبت بستری‌های روزانه (تعداد بستری‌ها بیش از ترخیص و بهبودی است) همچنان به حواشی سطح نه چندان بالای كیفیت و میزان اثرگذاری واكسن‌های وارداتی كرونا توسط دولت (چه از نوع اهدایی یا از نوع خریداری شده از سبد كووكس) دامن می‌زند در حالی كه تا امروز هم، هیچ‌یك از مسوولان وزارت بهداشت، درباره اثرگذاری واكسن‌های تزریق‌شده، توضیح اطمینان‌بخشی نداده‌اند آن هم در حالی كه وعده چند باره مسوولان وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با كرونا طی هفته‌های گذشته این بود كه «واكسیناسیون، كاهش قابل توجه مرگ كرونا را در پی خواهد داشت» اما امروز و در هفدهمین روز متوالی، نه تنها از تعداد مبتلایان روزانه كاسته نشده، آمار مرگ هم رو به صعود است و جامعه عمومی در انتظار جواب برای این پرسش است كه «واكسن‌هایی كه وارد كردید، چه بود و چه كرد؟»

اولین واكسن كرونا از سوی سازمان غذا و داروی امریكا تاییدیه گرفت

سازمان غذا و داروی امریكا از تایید كامل واكسن كرونا تولید شركت فایزر- بیو ان تك خبر داد. سازمان غذا و داروی امریكا، روز دوشنبه واكسن كرونا فایزر-بیو ان تك را مورد «تایید كامل» قرار داد در حالی كه در ماه دسامبر، مجوز «استفاده اضطراری» از این واكسن را صادر كرد. حالا، واكسن تولید شركت فایزر- بیو ان‌تك، تنها واكسن كرونای تولید شده در جهان است كه تاییدیه سازمان غذا و داروی امریكا FDA را دریافت كرده و بنابراین، قابلیت رسمی صادرات به سایر كشورها را هم خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha