مدیر عامل گروه دارویی برکت از تلاش برای ساخت واکسن MRNA خبر داد و گفت:‌مطالعه برای ساخت واکسن کرونای سنین 12 تا 18 سال انجام شده است.

مطالعه گروه دارویی «برکت» برای ساخت واکسن کرونای «افراد زیر 18 سال»

سلامت نیوز: مدیر عامل گروه دارویی برکت از تلاش برای ساخت واکسن MRNA خبر داد و گفت:‌مطالعه برای ساخت واکسن کرونای سنین 12 تا 18 سال انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز، اکبر برندگی، مدیر عامل گروه دارویی برکت در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «آیا برای تولید واکسن کرونا از نوع MRNA  برنامه‌ای دارید؟»،گفت: از ابتدا 6 پلتفروم تولید واکسن را شروع کردیم و گفتیم هر کدام زودتر به نتیجه رسید، همان را تولید خواهیم کرد و بقیه را نیز آرام آرام ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد:‌بحث MRNA که واکسن است مطرح بوده و اینکه چرا روی آن کار نشده؛ما روی آن کار کردیم و به مرحله انتهای حیوانی رساندیم و تمام شده و منتظر هستیم به مرحله انسانی برسد.

مدیر عامل گروه دارویی برکت افزود: البته این خط مختص تولید واکسن کرونا نیست، بلکه MRNA خطی است که در آن واکسن ضد سرطان و واکسن‌های دیگر تولید خواهد شد؛ما این خط را به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت دیده‌ایم.

برندگی درباره «راه اندازی خط سوم تولید واکسن کووبرکت»، ابراز داشت:دستگاه‌های آن رسیده و بیش از 50 درصد آن نصب شده است.

وی درباره «برنامه تولید واکسن برای سنین پایین تر»،تصریح کرد: بله؛ البته واکسن همان است و فرقی ندارد، بلکه در این خصوص مطالعه می‌شود. ما واکسن را ابتدا برای سنین 18 تا 50 سال  طرحی کردیم و همزمان با آن مطالعه برای سنین 50 تا75 سال را نیز انجام دادیم و جواب مثبت بود.

مدیرعامل گروه دارویی برکت بیان داشت:هنوز فرصت هنوز نکردیم برای سنین 12 تا 18 سال تست کنیم؛ البته مطالعه مربوط به آن طراحی شده و پروپوزال آن نوشته شده است.ان‌شاءالله این را هم انجام خواهیم داد و تا بتوانیم برای این گروه سنی نیز تهیه کنیم.ش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha