دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 316920

بی‌مسئولیتی یکی از خصلت های بسیار نامتعارفی است که در برخی افراد دیده می‌شود و می‌تواند ریشه در خانواده داشته باشد یا با هم نشین شدن با دوستانی بی‌مسئولیت، راحت‌طلبی در برخی افراد به وجود می‌آید زیرا به این نتیجه می‌رسند که با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، زندگی راحت‌تری خواهند داشت.

5 توصیه برای تغییر شوهر بی‌مسئولیت

سلامت نیوز: بی‌مسئولیتی یکی از خصلت های بسیار نامتعارفی است که در برخی افراد دیده می‌شود و می‌تواند ریشه در خانواده داشته باشد یا با هم نشین شدن با دوستانی بی‌مسئولیت، راحت‌طلبی در برخی افراد به وجود می‌آید زیرا به این نتیجه می‌رسند که با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، زندگی راحت‌تری خواهند داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، زندگی‌مشترک زمانی لذت بخش و موفق خواهد بود که هر دو طرف یعنی زن و مرد با مشارکت و همکاری یکدیگر و به اصطلاح دوشادوش هم مسیر را طی کنند. داشتن شوهر بی‌مسئولیت می‌تواند باعث از بین رفتن آرامش یا از هم گسیختگی خانواده شود اما شما می‌توانید با رفتاری درست با این نوع اخلاق همسرتان برخورد کنید. اگر شما هم از آن دسته خانم‌هایی هستید که همسری بی‌مسئولیت دارید که در امور زندگی شما را یاری نمی‌دهد و مجبور هستید به تنهایی بار زندگی را به دوش بکشید از ترفندهایی که در ادامه مطرح می‌شود، برای مسئولیت‌پذیر شدن همسرتان استفاده کنید.

1- بی‌مسئولیت بودن را جدی بگیرید| از کنار بی‌مسئولیت بودن همسرتان به راحتی عبور نکنید و روی این رفتار ناپسند او سرپوش نگذارید بلکه با پیدا کردن راهی درست سعی کنید رفتار او را اصلاح و او را به شخصی مسئولیت‌پذیر تبدیل کنید. اگر امروز این مشکل را رفع نکنید در آینده با مشکلات زیادی در تربیت فرزندان خود روبه‌رو خواهید شد پس بهتر است همین امروز به فکر حل مشکل باشید.


2- مسئولیت‌های همسرتان را به او یادآوری کنید| برای داشتن همسری مسئولیت‌پذیر ابتدا حد و حدود وظایف خود و همسرتان را مشخص کنید. در این صورت هر یک از دو طرف به وظایف خود پی خواهند برد و در انجام آن‌ها تلاش خواهند کرد اگر یکی از آن ها از زیر بار وظایف خود شانه خالی کند زندگی لنگ خواهد ماند. از این رو هر یک از زن و شوهر باید مسئولیت خود را به همسرش یادآوری کند و در انجام برخی امور از یکدیگر کمک بخواهد.


3- با همسرتان مانند یک کودک رفتار نکنید| حتی اگر همسرتان وظایف خودش را نمی‌شناسد با او مانند یک کودک رفتار نکنید. برای مثال اگر همسرتان در انجام کارهای خود دایم از سختی آن‌ها شکایت می‌کند، به سرعت به جای او کارهایش را انجام ندهید. تنها کاری که در این شرایط باید انجام دهید همدلی و همراهی با همسرتان است. شما با گفتن جملاتی نظیر «درک می‌کنم که واقعا شرایط سختی است» می‌توانید همدلی و همراهی خود را به او نشان دهید اما این فرصت را به او بدهید که خود عهده دار وظایفش باشد.


4- از توانایی‌های او مشتاقانه تعریف کنید| گاهی واکنش‌هایی نظیر سرکوفت‌زدن و سرزنش کردن، فرد را به این باور می‌رساند که توان انجام هیچ کاری را ندارد. در واقع عزت‌نفس او آسیب می‌بیند در نتیجه هر چه بیشتر در برابر پذیرش مسئولیت‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهد چرا که می‌ترسد از پس انجام آن‌ها بر نیاید. به جای تمرکز بر ناتوانی شوهرتان، هنگامی که وظایفش را انجام می‌دهد با قدردانی از او به تقویت این رفتار بپردازید. هنگامی که همسرتان احساس کند توانسته است به خوبی از پس کارها بر بیاید بیشتر به انجام کاری تمایل نشان می‌دهد. در غیر این صورت زمینه دعواهای خانوادگی فراهم می‌شود.


5- توقع زیاد نداشته باشید| در نهایت این که شاید همسر شما آن‌ قدر که فکر می‌کنید بی‌مسئولیت نیست و این شما هستید که توقعات و خواسته‌های بسیار زیاد دارید. در این صورت لازم است که خواسته‌های خود را متعادل کنید و به دنبال علت بی‌مسئولیتی و بی توجهی همسرتان باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha