عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مدیریت کرونا در کشور باید تجدید نظر شود زیرا هزینه‌هایی که تاکنون در واردات دارو و دیگر مسائل صرف شده، مشکل‌گشا نبوده است.

در مدیریت کرونا در کشور باید تجدید نظر شود

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مدیریت کرونا در کشور باید تجدید نظر شود زیرا هزینه‌هایی که تاکنون در واردات دارو و دیگر مسائل صرف شده، مشکل‌گشا نبوده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی یوسفی اظهار کرد: در مدیریت کرونا در کشور باید تجدید نظر شود زیرا هزینه‌هایی که تاکنون در واردات دارو و دیگر مسائل صرف شده، مشکل‌گشا نبوده است.


وی افزود: عددهای مختلفی در خصوص واردات داروهای مرتبط با کرونا به کشور مطرح شده است که برخی از این مبالغ برای ما قطعی هستند در صورتی که حتی برخی از این داروها هیچ اثری روی درمان کرونا ندارند.


عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با کرونا، عددهای هنگفتی از صندوق توسعه کشور برداشت شده است اما وضعیت شیوع کرونا به این شکل است که همچنان درگیر آن هستیم. این به معنای آن است که در حوزه‌هایی که تصمیم‌گیری شده، مدیریت کرونا غلط بوده است و به این دلیل، به نتیجه مطلوب که مهار این بیماری است، دست پیدا نکرده‌ایم.


وی افزود: باید در مدیریت کرونا در کشور تجدید نظر انجام شود. به جای واردات داروهایی که اثری بر روی درمان کرونا ندارند، به واکسیناسیون بپردازیم و البته این کار هم با دقت به سلامت واکسن های وارداتی انجام دهیم.


یوسفی با بیان اینکه جان مردم ایران خط قرمز است، گفت: ایران آزمایشگاه برخی کشورها برای واردات واکسن نیست و باید بر واردات واکسن نظارت جدی شود. از طرف دیگر، در هر جای دنیا که واکسن با سلامتی تاییدشده وجود داشته باشد، باید آن را وارد کشور کرد و هیچ محدودیتی نباید در این زمینه وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: البته فرمایش مقام معظم رهبری در ممنوعیت واردات واکسن از کشورهای آمریکا و انگلیس که همیشه دشمنی خود را با مردم ایران ثابت کرده‌اند یک اصل است که باید در دستور کار مسئولان باشد.


نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: واردات واکسن باید با سرعت بیشتری انجام شود و از هر جایی به جز کشورهای آمریکا و انگلیس که امکان واردات واکسن تاییدشده وجود داشته باشد، باید این کار انجام شود.


وی گفت: اگر در دولت گذشته از سوی برخی از افراد در مدیریت کرونا قصور وجود داشته است، حتما باید به آن رسیدگی شود و مجلس نیز قطعا پیگیر این مساله خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha