خلبان محمد مهدی نوری آل آقا از اعزام بالگرد اطفای حریق به مناطق دچار حریق تالاب انزلی خبر داد. رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع با بیان ادامه آتش سوزی ها در نقاط مختلف کشور و تاکید وزیر محترم دفاع در خصوص پشتیبانی هوایی به موقع و به هنگام جهت اطفا حریق منابع طبیعی و محیط زیست در کشور ، از آغاز حریق در تالاب انزلی از عصر دیروز خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه این آتش سوزی در نقاطی از تالاب انزلی رخ داده که پوشش آن نیزار بوده و امکان تردد ماشین های آتش نشانی برای اطفای حریق زمینی وجود ندارد.

اعزام بالگرد اطفای حریق به مناطق دچار آتش سوزی در تالاب انزلی

سلامت نیوز:خلبان محمد مهدی نوری آل آقا از اعزام بالگرد اطفای حریق به مناطق دچار حریق تالاب انزلی خبر داد. رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع با بیان ادامه آتش سوزی ها در نقاط مختلف کشور و تاکید وزیر محترم دفاع در خصوص پشتیبانی هوایی به موقع و به هنگام جهت اطفا حریق منابع طبیعی و محیط زیست در کشور ، از آغاز حریق در تالاب انزلی از عصر دیروز خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه این آتش سوزی در نقاطی از تالاب انزلی رخ داده که پوشش آن نیزار بوده و امکان تردد ماشین های آتش نشانی برای اطفای حریق زمینی وجود ندارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،خلبان محمد مهدی نوری آل آقا گفت: این منطقه جزو نواحی ساحلی بوده و به تالاب متصل می شود، اما به دلیل پوشش نیزاری حیوانات زیادی در معرض خطر قرار دارند.


خلبان محمد مهدی نوری آل آقا با بیان اینکه حدود ۱۰۰ آتش نشان از شهرستان های همجوار بندرانزلی برای مهار آتش حضور دارند، گفت: متاسفانه شاهد آتش سوزی بیش از ۱۰ هکتاری در این منطقه هستیم و با توجه به شرایط منطقه، امکان افزایش وسعت تا ۵۰ هکتار وجود دارد.


وی از اعزام یک فروند بالگرد این مرکز بلافاصله پس از اطلاع یگان محیط زیست جهت اطفای خبر داد و بیان کرد: این بالگرد تا ساعت ۲۰ روز دوشنبه  اقدام به مهار آتش سوزی کرد، اما با تاریک شدن هوا امکان پرواز بالگرد وجود ندارد لذا با توجه به‌ احتمال تداوم آتش سوزی امروز نیز  بالگرد مجهز به بسکت اطفای حریق این مرکز در منطقه آماده ادامه عملیات خواهد بود.


وی افزود: متاسفانه امکان دسترسی به منطقه مورد نظر وجود نداشت و ماشین های آتش نشانی متوقف شده بودند، اما توانستیم با اطفای یک‌مسیر تردد، یک راه باز کنیم تا ماشین های اطفا بتوانند وارد منطقه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha