سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 316992

در فکر عمل بینی هستید؟ بررسی چشم اندازهای مرتبط به وضعیت جسمانی بعد از جراحی شما را مضطرب کرده است؟ جراحی زیبایی بینی یکی از عمل‌های سنگین است که بسته به نوع عمل و توانایی جراح حدود 2 الی 3 ساعت طول می‌کشد. اگر جراحی بینی باعث استرس شما شده است و به دنبال راهی جهت کاهش استرس قبل از عمل بینی هستید، تا آخر مطالب همراه ما باشید تا چند توصیه کلیدی برای کنترل استرس در اختیارتان قرار دهیم.

راه‌‌های کاهش استرس در عمل بینی

سلامت نیوز: در فکر عمل بینی هستید؟ بررسی چشم اندازهای مرتبط به وضعیت جسمانی بعد از جراحی شما را مضطرب کرده است؟ جراحی زیبایی بینی یکی از عمل‌های سنگین است که بسته به نوع عمل و توانایی جراح حدود 2 الی 3 ساعت طول می‌کشد.

اغلب افراد اطلاعات کاملی از فرآیند عمل ندارند. همین امر باعث شده است که فرد آمادگی لازم را برای جراحی بینی نداشته باشد و هرچه به روز عمل نزدیک‌تر می‌شود، استرس او افزایش یابد.

اگر جراحی بینی باعث استرس شما شده است و به دنبال راهی جهت کاهش استرس قبل از عمل بینی هستید، تا آخر مطالب همراه ما باشید تا چند توصیه کلیدی برای کنترل استرس در اختیارتان قرار دهیم.

راه‌‌های کاهش استرس در عمل بینی

مواردی که باعث ایجاد استرس قبل از عمل بینی می‌شود:

جراحی پلاستیک موقعیتی است که باعث ایجاد اضطراب در فرد می‌شود. گاهی ترس از عمل خفیف است و تنها باعث یک اضطراب زودگذر می‌شود، گاهی هم آنقدر شدید است که تبدیل به نوموفوبیا می‌شود و منجر به بروز عوارض زیر می‌شود:

  • احساس خفگی؛
  • بی‌حسی دست و پاها؛
  • ناراحتی‌های گوارشی؛
  • احساس لرزش در بدن؛
  • حالت غش؛
  • افزایش تعرق.

چه عواملی باعث ایجاد ترس از عمل می‌شود؟

  • ترس از داروی بیهوشی:

بسیاری از متقاضیان با فکر کردن به اینکه در حین عمل کنترلی بر بدن‌شان ندارند، مضطرب می‌شوند و به این فکر می‌کنند که آیا بعد از جراحی به هوش می‌آیم؟

پزشک و تیم او نقش پررنگی در سلامت بیمار و نتجه عمل دارند. شاید به همین علت است که مشاوره نزد بهترین جراح بینی در تهران به بیماران کمک کرده تا کنترل بیشتری بر ترس و هیجانات خود داشته باشند.

در جلسات مشاوره حضوری، سوابق پزشکی بیمار به طور کامل بررسی شده و تمام جوانب عمل توسط پزشک سنجیده می‌شود. همین امر باعث می‌شود که بیمار از دلسوزی پزشک اطمینان خاطر کسب کند و بدون نگرانی جان خود را به دست او بسپارد؛ زیرا از مهارت و سابقه جراح آگاه است.

راه‌‌های کاهش استرس در عمل بینی

 

  • ترس از موفقیت آمیز نبودن نتیجه جراحی:

قبل از هرچیزی باید بدانید که چه انتظاری از جراح و جراحی دارید. در گام بعدی، لازم است که خواسته‌ خود را از عمل با جراحی ماهر در میان بگذارید. مشاوره حضوری با پزشکی کمک می‌کند تا دیدی واقع بینانه به نتیجه جراحی داشته باشید و با آغوشی باز به استقبال آنچه در انتظارتان است بروید.

راهکارهایی کارآمد جهت کاهش استرس قبل از عمل بینی:

  1. از متدهای آرامش‌ بخش بهره ببرید:

جراحی بینی یکی از متدهای زیباسازی چهره است که باعث ایجاد اعتماد به نفس در فرد می‌شود. اما گاهی نداشتن آمادگی و آگاهی از جراحی باعث ایجاد استرس و اضطراب در فرد می‌شود. ترس از جراحی یکی از شایع‌ترین اتفاقاتی است که بیماران در روزهای آخر تجربه می‌کنند و هرچه به روز عمل نزریک‌تر می‌شوند، بر میزان استرس فرد افزوده می‌شود. در ادامه، یک‌سری راهکار موثر  جهت  کاهش استرس قبل از عمل بینی برای شما ارائه شده است:

  • هروقت استرس داشتید، مراقبه کنید.
  • ماساژدرمانی باعث ترشح هورمون و شل شدگی عضلات می‌شود و به کنترل استرس کمک می‌کند.
  1. در جلسات مشاوره، نگرانی و ابهامات خود را با پزشک مربوطه در میان بگذارید:

انتخاب یک جراح واجد شرایط در نتیجه نهایی عمل تاثیر زیادی دارد. زمانی که بیمار از مهارت و تجربه پزشک اطمینان خاطر دارد، به راحتی با او صحبت می‌کند و تمام نگرانی‌هایش را با او درمیان می‌گذارد؛ لذا، مشاوره با بهترین دکتر جراحی بینی در تهران کمک می‌کند تا تمام ابهامات و سوالات فرد قبل از عمل برطرف شود.

  1. به جراح و تیم جراحی اعتماد کنید:

از لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرید به تیم پزشکی اعتماد کنید، به یک‌باره تمام استرس ناشی از عمل در وجودتان از بین خواهد رفت. بنابراین، پزشکی را برای جراحی انتخاب کنید که از کار او مطمئن هستید.

جهت ایجاد اعتماد، می‌توانید تصاویر قبل و بعد از عمل بیماران را بررسی کنید و با نمونه کارهای جراح آشنا شوید. همچنین، بررسی دانش و تجربه جراح کمک می‌کند تا شب قبل از جراحی، بدون استرس استراحت کنید.

اگر هنوز جراح خود را انتخاب نکرده‌اید، توصیه ما دکتر احمد علی رجب پور ، بهترین جراح پلاستیک  و زیبایی در تهران است. دکتر رجب پور، عضو بنیاد ملی نخبگان ایران، توانسته رضایت بسیاری از مراجعه کنندگان را با یک جلسه مشاوره حضوری بدست آورد و افتخارات بسیاری را در طی این سال‌ها در کارنامه کاری خود ثبت کند.

راه‌‌های کاهش استرس در عمل بینی

استرس بعد از عمل بینی طبیعی است؟

تورم، قرمزی و کبودی از عوارض عمومی عمل بینی است که گاهی باعث ایجاد استرس در وجود بیمار می‌شود. با کاهش عوارض عمل می‌توان تا حد قابل قبولی به کاهش استرس بعد از عمل بینی کمک کرد.

یکی از راه‌های درمان کبودی استفاده از کمپرس یخ و دوری از داروهای ضدالتهاب است. بعد از فروکش شدن تورم و کبودی، نتیجه عمل قابل مشاهده خواهد بود و همین موضوع باعث ایجاد انگیزه و افزایش اعتماد به نفس فرد می‌شود.

از طرف دیگر، خون زیادی ین جراحی از بدن خارج می‌شود. بنابراین، بعد از جراحی، بدن نیاز دارد که انرژی از دست رفته را بازیابی کند؛ لذا هرچه استراحت فرد بیشتر باشد، روند بهبود سریع‌تر اتفاق میفتد و آثار جراحت زودتر محو می‌شود.

بعد از اتمام عمل، چند قرار ملاقات میان پزشک و بیمار گذاشته می‌شود تا پزشک مربوطه در جریان مراحل بهبود قرار بگیرد و اطمینان حاصل کند که اختلالی در روند بهبود ایجاد نشده است. در این جلسات، پزشک تمام مراقبت‌ها و نکات ضروری را به بیمار گوش‌زد می‌کند و جلسه‌ای برای برداشتن آتل تنظیم می‌نماید.

برداشتن گچ یا آتل بینی یکی دیگر از موضوعاتی است که باعث ایجاد اضطراب در وجود فرد می‌شود. هنگامی که فرد از تبحر پزشک اطمینان خاطر داشته باشد، دیگر نگران برداشتن آتل و کشیدن بخیه‌ها نخواهد بود. به همین خاطر است که توصیه می‌کنیم برای دستیابی به نتیجه دلخواه نزد بهترین جراح پلاستیک و زیبایی در تهران، دکتر احمد علی رجب پور، بروید و زیبایی بینی‌تان را تضمین نمایید.

سلامت بیمار، اولویت کار دکتر رجب‌ پور قرار دارد و آشنایی با اصول زیباشناختی و تخصص کافی در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی، موفقیت‌های زیادی را در سابقه جراحی او ثبت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha