شاید فکر کنید همه‌ی سکته‌های قلبی با درد قفسه سینه یا ناراحتی در بازوی چپ همراه است، اما با گذشت سال‌ها، تحقیقات نشان داده‌اند که آنچه فیلم‌های تلویزیونی از حمله قلبی به شما نشان می‌دهد، به واقعیت نزدیک نیست. مطالعات نشان داده است که این علائم نه‌تنها برای همه بیماران مشخص نیست بلکه زنان علائم حمله قلبی متفاوتی نسبت به مردان تجربه می‌کنند.

71% زنان یک ماه قبل از حمله قلبی، این علامت را مشاهده می‌کنند

سلامت نیوز: شاید فکر کنید همه‌ی سکته‌های قلبی با درد قفسه سینه یا ناراحتی در بازوی چپ همراه است، اما با گذشت سال‌ها، تحقیقات نشان داده‌اند که آنچه فیلم‌های تلویزیونی از حمله قلبی به شما نشان می‌دهد، به واقعیت نزدیک نیست. مطالعات نشان داده است که این علائم نه‌تنها برای همه بیماران مشخص نیست بلکه زنان علائم حمله قلبی متفاوتی نسبت به مردان تجربه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، در بسیاری از موارد، علائم هشدار می‌توانند هفته‌ها قبل از حمله‌ی قلبی واقعی سر برآورند. تحقیقات بزرگ انجمن قلب آمریکا (AHA) در مورد حملات قلبی در بین زنان نشان داد که 95 درصد آن‌ها یک ماه قبل از این رویداد، علائم جدیدی را تجربه می‌کنند که پس از وقوع حمله‌ی قلبی از بین می‌روند و 71 درصد آنان یک علامت یکسان دارند. ادامه مطلب را بخوانید تا از این علائم مطلع شوید:

71% زنان خستگی غیرقابل توضیحی را در هفته‌های قبل از حمله قلبی خود احساس می‌کنند
 در سال 2003، محققان بر روی بیش از 500 زن که از حملات قلبی جان سالم به در بردند، بررسی‌هایی انجام دادند. در میان 95 درصد از شرکت‌کنندگان که گفته‌اند متوجه چیزی غیرمعمول، درست یک ماه قبل یا در حدود زمان حمله قلبی‌شان شدند، بیشترین علامت شایع، خستگی بدون علت بود. بر اساس این تحقیق، 71 درصد از زنان احساس خستگی بدون دلیل منطقی در هفته‌های قبل از حمله قلبی خود را اعلام کرده‌اند. بنابراین، اگر خستگی شما جدید یا چشمگیر است، باید احتمال حمله قلبی را در نظر بگیرید. طبق گفته متخصصین، اگر بعد از یک فعالیت معمولی خسته شدید، اگر هنگام استراحت احساس خستگی می‌کنید، یا اگر کاری به‌سادگی مرتب کردن تخت شما را از پا می‌اندازد، باید با پزشک خود صحبت کنید.

نیمی از زنان نیز قبل از حمله قلبی، بی‌خوابی را تجربه می‌کنند
این فقط یک خستگی غیرقابل توضیح نیست که می‌تواند نشانه حمله قلبی باشد. اگر نمی‌توانید بخوابید، این دلیل دیگری برای نگرانی است. طبق بررسی انجمن قلب آمریکا، تقریباً نیمی (48 درصد) از زنانی که از حمله قلبی جان سالم به در بردند، گفتند که تا یک ماه قبل از حمله قلبی دچار اختلال در خواب شده بودند. به همین دلیل پزشکان می‌گویند اگر احساس خستگی مفرط می‌کنید و همچنین دچار اختلال در خواب می‌شوید، این می‌تواند یک علامت اولیه از حمله قلبی باشد.

این فقط یک خستگی غیرقابل توضیح نیست که می‌تواند نشانه حمله قلبی باشد. اگر نمی‌توانید بخوابید، این دلیل دیگری برای نگرانی است. طبق بررسی انجمن قلب آمریکا، تقریباً نیمی (48 درصد) از زنانی که از حمله قلبی جان سالم به در بردند، گفتند که تا یک ماه قبل از حمله قلبی دچار اختلال در خواب شده بودند

کمتر از 1 زن از هر 3 زن در آغاز حمله قلبی، درد قفسه سینه را تجربه می‌کند
این بررسی همچنین نشان داد که فقط 31 درصد از زنان، آنچه را که علامت حمله قلبی قلمداد می‌شود، تجربه کرده‌اند: درد مرکزی در بالای قفسه سینه. علاوه بر این، 43 درصد در هنگام حملات قلبی خود هیچ دردی را در قفسه سینه گزارش نکردند. بسیاری از پزشکان هنوز درد قفسه سینه را به‌عنوان نشانه اصلی حمله قلبی در نظر می‌گیرند.

رایج‌ترین علامت در بین زنان مبتلا به حمله قلبی تنگی نفس است
درحالی‌که خستگی غیرقابل‌توجیه، شایع‌ترین نشانه اولیه حمله قلبی است، اما طبق تحقیقات AHA، زنان با شروع حمله قلبی بیشتر از سایر علائم، احساس تنگی نفس می‌کنند. 58 درصد از شرکت‌کنندگان این علامت را در هنگام حمله قلبی خود تجربه کرده‌اند، درحالی‌که 42 درصد آن را در هفته‌های منتهی به حمله قلبی احساس نموده‌اند.
به همین دلیل است که متخصصان توصیه می‌کنند که اگر دچار تنگی نفس، همراه با درد قفسه سینه یا بدون آن هستید، باید با 115 تماس بگیرید و هر چه سریع‌تر خود را به بیمارستان برسانید. زنان معمولاً علائم حملات قلبی خود را به بیماری‌های کمتر جدی دیگر مانند ریفلاکس معده و یا آنفلوانزا نسبت می‌دهند. هنوز بسیاری از زنان از اینکه احتمال حمله قلبی برایشان وجود دارد، شوکه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha