معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سه مورد بیماری سرخک در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده است.

۳ مورد بیماری سرخک در منطقه کاشان شناسایی شد

سلامت نیوز: معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سه مورد بیماری سرخک در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، مهدی دلاوری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از تایید شدن آزمایش سه مورد بیمار مشکوک به سرخک در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد و افزود: این  موارد شامل ۲ کودک تبعه افغانستان و یک کودک ایرانی است.


وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون در چند استان مواردی از بیماری سرخک گزارش شده بود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تمامی شهروندان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل درخواست کرد در صورت وجود هرگونه تب و بثورات در بدن به نزدیکترین مرکز و یا پایگاه بهداشت محل زندگی خود مراجعه کنند.


به گفته وی، سرخک یک بیماری ویروسی واگیردار است که انجام واکسیناسیون کامل دوران کودکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از آن است و خانواده‌ها باید کودکان خود را در سن‌های ۱۲ و ۱۸ ماهگی علیه این بیماری واکسینه کنند.


سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد؛ به طور کلی سرخک یک بیماری دوره کودکی است که می‌تواند به صورت یک بیماری خطرناک در افراد بالغ و جوان درآید.


جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha