مدیرکل دفتر متوسطه آموزش نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکید بر این است که بازگشایی مدارس حتما باید توام با واکسیناسیون همه معلمان و پرسنل مدرسه باشد.

بازگشایی مدارس در گرو واکسیناسیون تمام معلمان و پرسنل

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر متوسطه آموزش نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکید بر این است که بازگشایی مدارس حتما باید توام با واکسیناسیون همه معلمان و پرسنل مدرسه باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،"عباس سلطانیان" مدیرکل دفتر متوسطه آموزش نظری وزارت آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی از مهر و احتمال آموزش حضوری از آبان گفت: در مصوبات اخیر ستاد مقابله با کرونا مصوبه‌ای بود، مبنی بر اینکه دانشگاه‌ها و مدارس، برای سال تحصیلی آینده برای جبران افت تحصیلی که در یکی دوساله اخیر به خاطر شیوع بیماری کرونا ایجاد شده، برنامه ریزی کنند که به تدریج بتوانیم دانش آموزان را به شکل حضوری در مدارس داشته باشیم.


وی ادامه داد: اما تاکید بر این است که این بازگشایی حتما باید توام با واکسیناسیون همه معلمان و پرسنل مدرسه باشد و حتی در مصوبه اخیر اشاره شده که تمام حواشی کار باید به شکلی مدیریت شوند؛ یعنی وزارت بهداشت باید برای ما این اطمینان را ایجاد کند که آمدن دانش آموزان به مدرسه سلامت‌شان را به خطر نمی‌اندازد. 


مدیرکل دفتر متوسطه آموزش نظری وزارت آموزش و پرورش در توضیح بازگشایی مدارس گفت: آموزش‌هایمان را قطعا از اول مهر ماه آغاز خواهیم کرد اما اگر در ابتدای مهر ماه شرایط به گونه‌ای باشد که امکان حضور دانش آموزان مهیا نباشد و ستاد و وزارت بهداشت مجوز ندهند، طبیعتا در مدارس پر جمعیت آموزش را در فضای مجازی از طریق شاد و آموزش تلویزیونی به همان روش‌هایی که سال گذشته داشتیم آغاز می‌کنیم. 


سلطانیان افزود: بازگشایی در هر زمانی که باشد، وقتی اطمینان خاطر از سلامت دانش آموزان حاصل شود، می‌توانیم دانش آموزان را به شیوه حضوری در آن مقطع زمانی در مدرسه داشته باشیم. این موضوع در رابطه با همه پایه‌های تحصیلی است و استثنایی نداریم.


مدیرکل دفتر متوسطه آموزش نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته بحث این بود که از ۱۵ شهریور که مدارس بازگشایی می‌شود یک ارزشیابی آغازین توسط معلمان، از آموخته‌های دانش آموزان صورت بگیرد تا نقطه عزیمت آموزش، کاستی‌ها و نارسایی‌هایی که دانش آموزان در سال قبل داشتند مشخص شود و در نهایت معلمان در یکی دو هفته شروع سال تحصیلی به نکات کلیدی و اهداف درس که باید مرور شود بپردازند. 


وی اشاره کرد: البته ما امسال نیز چنین تاکیدی داریم ولی با توجه به تصمیماتی که در وزارت آموزش و پرورش گرفته شده، از ابتدای مهر ماه مدارس را بازگشایی می‌کنیم. در این میان بخشی از نگرانی‌ها هم بابت پیک‌های کرونا است، زیرا اکنون جامعه ما در وضعیت خوبی قرار ندارد، این هم مزید بر علت شد که امسال از ابتدای مهر ماه در خدمت دانش آموزان باشیم. 


سلطانیان درباره آمار دانش آموزانی که در شهریور ماه امتحان می‌دهد، گفت: این را باید از مرکز سنجش پیگیری کرد. در کل با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در خرداد ماه، فکر نمی‌کنم نسبت به سال گذشته در موضوع افت تحصیلی به لحاظ کمی مساله‌ای داشته باشیم، ولی به لحاظ کیفی دغدغه داریم. 


مدیرکل دفتر متوسطه آموزش نظری وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: دغدغه ما این است که آموزش‌هایمان به طور کامل مثل سال‌های گذشته که دانش آموزان در مدرسه بودند، شکل نگرفته و نیاز است یک مرور مجدد در درس‌ها برای دانش آموزان داشته باشیم تا اهداف یادگیری که محقق نشده حتما توسط دبیران صورت بگیرد. تا سپس برای سال تحصیلی آینده بتوانیم با همت همکارانمان بخش‌هایی که مورد توجه هستند را جبران کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha