از آنجا كه خطاها و اشتباهات در بخش مراقبت‌های بهداشتی یك بیمار از هر 10 بیمار را در جهان گرفتار می‌كند لذا سازمان جهانی بهداشت در دفتر سازمان ملل در ژنو برنامه جدیدی را با عنوان «9 راه حل برای ایمنی بیماران» برای كاهش صدمات وارد شده به بیماران در حین درمان‌های پزشكی راه اندازی كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مارگارت چان، دبیر كل سازمان جهانی با بیان این كه اجرای این راه‌ حل‌ها روشی برای بهبود ایمنی بیماران است، اظهار داشت: این 9 روش موثر از سوی اتحادیه جهانی ایمنی بیماران و مركز همكاری برای كاهش خطاها در حین مراقبت‌های بهداشتی و پزشكی تعیین شده است.

همچنین این راه حلها براساس مداخله‌ها و سایر اقدامات در برخی از كشورها برای كاهش آسیب‌ها و صدمات به بیماران و بهبود ایمنی آنها مشخص شده‌اند.

این 9 راه حل عبارتند از: توجه به تشابه ظاهری داروها، توجه به تشابه اسمی داروها، شناسایی بیمار، ارتباط گرفتن با بیمار در زمان‌های عدم هوشیاری، انجام اقدامات پزشكی صحیح بر روی محل دقیق مورد بیماری در بدن، ‌كنترل حلال‌های الكترولیتی غلیظ شده، اطمینان از صحت داروها در نقل و انتقال‌های حین مراقبت، پرهیز از استفاده از سوند پزشكی و لوله در قسمت‌هایی كه ابزار قطع ارتباط می‌شوند، استفاده انفرادی از ابزار تزریقی و بهبود بهداشت و پاكیزگی دست‌ها برای جلوگیری از گسترش عفونت‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی ناصحیح.

گفتنی است، طی یكسال گذشته سازمان جهانی بهداشت بیش از 50 تن از سران برجسته و كارشناسان در حوزه ایمنی بیماران را از سراسر جهان گردهم آورده تا این 9 راه حل را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف شناسایی كرده و بپذیرند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha